NASA: Zemei lielā ātrumā tuvojas milzīgs asteroīds

tautaruna.lv 12.jūnijs 2023, 11:30

Ilustratīvs attēls / Cover Images/Scanpix/LETA
NASA zinātnieki ziņo, ka pirmdien, 12. jūnijā, Zemes virzienā lidos patiešām gigantiska izmēra dubultasteroīds un vienlaikus arī tā ātrums būs iespaidīgs, raksta Live Science.
Pēc zinātnieku prognozēm, asteroīds 1994 XD lidos 3,1 miljona km attālumā un tajā pašā laikā tā lidojuma ātrums ir iespaidīgs 76 tūkstoši km/h (lode lido 27 reizes lēnāk). Šī kosmosa klints pirmdien atradīsies 8 reizes tālāk nekā Mēness no Zemes, bet tomēr pieder bīstamo asteroīdu klasei.

Fakts ir tāds, ka šādi akmeņi jebkurā laikā var mainīt sava ceļa virzienu dažādu kosmisko faktoru ietekmē un teorētiski lidot arī tieši Zemes virzienā.

Šis ir dubultasteroīds. Tas nozīmē, ka mazs satelīts riņķo ap lielu asteroīdu. Pēc NASA teiktā, 1994 XD asteroīdam vajadzētu palidot garām mūsu planētai, nenodarot tai nekādu kaitējumu, proti, sadursmei ar Zemi nevajadzētu notikt.

Pēc zinātnieku domām, ja uz Zemes nokrīt tāds asteroīds kā 1994 XD, tad notiktu reģionāla mēroga katastrofa. Tas nozīmē, ka, ja tas nokristu, piemēram, Eiropā, tad noteikti tiktu sagrauta vairāku valstu infrastruktūra. Un, protams, miljoniem cilvēku ietu bojā.

Uzzini pirmais, par ko runā Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram vai Whatsapp kanālā.

Autorizācija