VAKARA ZIŅAS. Jānis no Suntažiem atmasko putojošā miestiņa reklāmas trikus

Santa Sergejeva 1.septembris 2017, 17:33
 
Suntažnieks Jānis Rudzītis ar paša brūvēto miestiņu. Viņa stilu papildina T krekls un cepure, ko rotā uzņēmuma logo. Par savu alutiņu un dzīves filozofiju uzņēmīgais Jānis varētu stāstīt stundām, tādēļ, sastopot viņu Ķīpsala, uzrunājiet droši un nobaudiet glāzi putojošā miestiņa. / F64
Baltijas lielākajā pārtikas izstādē «Riga Food 2017» Ķīpsalā sastapsiet arī interesantu un lepnu kungu Jāni Rudzīti no Suntažiem, kas par desmit gadu laikā Norvēģijā nopelnīto naudu iegādājies un izveidojis saimniecību, kurā nu brūvē putojošu miestiņu ar zīmola nosaukumu «IndieJānis». Alus vīrs ir pārliecināts, ka visas alutiņa reklāmas par sentēvu receptēm ir tikai un vienīgi lielisks mārketinga triks un nekas vairāk.

Jānis Rudzītis nu jau mēnesi tirgo paša brūvēto miestiņu - gan savā saimniecībā, gan arī citās tirdzniecības vietās. Pirms tam desmit gadus darbojies Norvēģijā, kur vadījis celtniecības uzņēmumu, kas būvēja mājas un nodarbināja 15 cilvēku no Latvijas. Taču bizness vairs nav vedies tik gludi, jo uzņēmumu skārusi krīze. Sākotnēji, ģenerējot idejas, ar ko nodarboties, Jānim bijusi doma ražot viskiju. Taču draugi bijuši skeptiski noskaņoti un smējuši: «Nu kaut vai aliņu uztaisi!» «Daudz nedomājot, ķēros arī klāt, jo sagatavošanas darbi alum un viskijam ir līdzīgi. Sākumā brūvēju aliņu Norvēģijā un cienāju draugus. Taču, kad Norvēģija piegriezās, gribēju pats sev radīt darba vietu Latvijā. Par Norvēģijā nopelnīto un iekrāto naudu iegādājos īpašumu - bijušo Kastrānes muižu Ogres novada Suntažu pagastā. Ilgi meklēju, līdz 2013. gadā atradu šo vietu, kuras aura man ļoti iepatikās, kā arī ēkas funkcionalitāte, jo muižas klētī ir lieli pagrabi. Ēka bija pilnībā sabrukusi, un pamazām sāku to atjaunot. Kad visu biju pabeidzis būvēt un iekārtot, biznesu uzsāku ar 200 eiro kontā, toties neesmu nevienai bankai parādā. Un no šā gada jūlija man ir licence un brūvēju alu pārdošanai,» stāsta uzņēmīgais vīrietis.

Vaicājot, vai tad bez zināšanām var radīt alus recepti, Jānis Rudzītis skaidro, ka vispirms iegādājies grāmatu kaudzes un iepazinies arī ar citiem mājas alus brūvētājiem, līdz beidzot arī pats ķēries pie miestiņa brūvēšanas darbiem. «Ļoti daudz laika un darba ieguldīju alus izpētē. Kad esi 300 reižu uzvārījis alutiņu, tad arī sāc kaut ko saprast. Nav vajadzīgas falšās mārketinga leģendas par vectēva receptēm. Tie ir meli. Nekā tāda nav. Nav patiesībā nekādu Jāņa Jubalta tēva recepšu, no kurām brūvēts «Mītavas alus». Visi senie gada skaitļi, ko raksta alus darītavas, ir blēņas un cilvēku mānīšana. Ir tikai pašu darbs!» saka uzņēmējs.

Runājot par zīmola nosaukuma «IndieJānis» radīšanu, uzņēmējam ir savs stāsts: «Mazie alus darītāji pasaulē tiek dēvēti par «craft» (radošā amatniecība) alus darītājiem. Bet, tā kā lielās ražotnes laika gaitā piesavinājās un sāka savai produkcijai izmantot šo nosaukumu, tādējādi to degradējot, mums, mazajiem ražotājiem, vairs neder «craft», jo sākas pārpratumi. Tādēļ arī izdomāju «indie» (independent - neatkarīgs, angļu val.), bet ne visi, iespējams, šo terminu saprot, tādēļ indiānis ir visiem saprotams.» Šobrīd pieejamas trīs Jāņa Riekstiņa brūvētās alus šķirnes, bet viņš drosmīgi sola, ka pavisam būs desmit, ja ne vēl vairāk.

Uzzini pirmais, par ko runā Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram vai Whatsapp kanālā.

 
Autorizācija
Komentē Jaunākais: Šodien, 9:23

Jaunākās diskusijas