Zinātnieki atklāj interesantu pazīmi pēc kuras noteikt, kuriem cilvēkiem, iespējams, ir "neandertāliešu gēns"

tautaruna.lv 4.janvāris, 4:00

pexels.com
Tiek uzskatīts, ka cilvēkus, pēc to paradumiem, var iedalīt divās daļās - pūcēs un cīruļos. Ja esat cīrulis, esat produktīvāki rīta stundās un jums nesagādā problēmas agra celšanās, tad, iespējams, esat neandertāliešu pēctecis, vēstīts jaunā pētījumā.

Medijs "The Sun" ziņo, ka zinātnieki veikuši jaunu pētījumu, kurā atklājies, ka tiem cilvēki, kuri sevi var uzskatīt par rīta personām, iespējams, ir ģenētiska saistība ar neandertāliešiem.

Jaunā pētījumā tiek apgalvots, ka neandertālieši, iespējams, ir pirmie, kas piekopa un aizsāka agru augšāmcelšanos, pateicoties to bioloģiskajam ķermeņa "pulkstenim".

Pētījumā, kas publicēts žurnālā "Genome Biology and Evolution", tika analizēta neandertāliešu ģenētiskā uzbūve. Neandertālieši izmira aptuveni pirms 40 000 gadu. Pēc zinātnieku domām, cilvēki un neandertālieši Eirāzijā kopā dzīvoja vairāk nekā 30 000 gadus. Šo gadu laikā to ģenētiskais materiāls krustojās.

Eksperti secina, ka, iespējams, daži mūsdienu cilvēki ir mantojuši ķermeņa iekšējo "pulksteni" no neandertāliešiem, un tāpēc ir vairāk tendēti uz agru celšanos.

Uzzini pirmais, par ko runā Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram vai Whatsapp kanālā.

Vēl sadaļā