"Labi domāts- slikti sanācis!" Ko mācīties no reklāmām nepareizajā brīdī

Rita Lazda 4.jūn
 
Ģirts Ozoliņš/F64 Photo Agency
"Labi domāts- slikti sanācis!" Tieši tā ar pašas "Amoralle" vadītājas Ineses Ozolas vārdiem varētu raksturot rezonansi, ko sociālajos tīklos Latvijā radīja kompānijas publicētais video, kurā zināmas dāmas vienojas Džona Lenona dziesmā "Imagine". Iespējams, ņemot vērā globālos notikumus šis gluži nebija īstais laiks šāda veida publicitātei.

Tiem, kuri palaiduši garām "svarīgos" notikumus sociālajos tīklos, divos vārdos varu pastāstīt, ka trešdien Latvijas modes zīmols "Amoralle" sociālajos tīklos bija publicējis video, kurā redzams, ka Latvijā pazīstamas sievietes iestājas par vienlīdzību un cilvēku daudzveidību.

Ņemot vērā notikumus ASV, publikācija un tās veidotāji saņēmuši krietnu kritikas devu, kā rezultātā video dzēsts, bet "Amoralle" īpašniece Inese Ozola publicējusi atvainošanos gan dāmām, kuras redzamas video, gan visiem, kuri jutās aizskarti.

Protams, mēs katrs lietas un notikumus uztveram dažādi, tomēr pirms šāda video publicēšanas, manuprāt, būtu bijis vērtīgi "uzmest aci", kas tad notiek ārpus Latvijas ārēm. ASV, kur slavenības vienojās ārkārtīgi līdzīgā akcijā un video publicēja laikā, kad savu augstāko punktu sasniedza Covid-19 krīze, arī tās krita nežēlestībā par faktu, ka cilvēki, kuriem, iespējams, līdzekļu netrūkst, stāsta, kā prieku un pozitīvismu saglabāt tiem, kuri zaudējuši darbu. Protams, domāts labi, bet izpildījums un "taimings" ne tas labākais.
Tiesa, arī zīmols "Amoralle" nav vienīgais, kurš šajās dienās tepat, Latvijā, kritizēts par rīcību. Arī saldējuma "Pols" reklāma "Krāsainie starp baltajiem" ASV kontekstā raisījusi plašas diskusijas, kā rezultātā tā ražotāji mikroblogošanas vietnē twitter norāda, ka

Vienlaikus informējam, ka reaģējot uz pārpratumiem saistībā ar ziņas nolasāmību - esam uzsākuši konkrētā vizuālā materiāla izņemšanu no visiem komunikācijas kampaņas materiāliem. (2/2)

— Food Union (@FoodUnion) June 2, 2020 " target="_blank" rel="noopener">"reaģējot uz pārpratumiem saistībā ar ziņas nolasāmību - esam uzsākuši konkrētā vizuālā materiāla izņemšanu no visiem komunikācijas kampaņas materiāliem."
Ko no šī visa mācīties? Pirmkārt, to, ka vairs daudzas lietas nedrīkstam skatīt vien Latvijas kontekstā. Nekritizēšu nevienu no zīmoliem, to reklāmas kampaņām, tomēr piekritīšu tiem, kuri iesaka pirms katras publikācijas septiņas reizes apdomāt, vai tas ir tā vērts. Otrkārt, zīmola "Amoralle" kontekstā noteikti atcerēsimies, ka reklāma vai jebkurš klips nav tikai viena cilvēka darbs, tāpēc noteikti būtu vajadzējis informēt arī tā dalībniekus par tā publicēšanu, pretējā gadījumā dāmām pašām sākotnēji nācās skaidroties un aizstāvēt savu pozīciju. Un treškārt, tomēr vēlētos paslavēt tos, kuri māk atzīt savas kļūdas. Mums var nepatikt reklāma, nepatikt kompānija, bet cieņpilni ir spēt atzīt izdarīto un atvainoties, vai domāt citu risinājumu, kā tas noticis šajā situācijā.

Komentē 2

 
Anonīms
 

Jau teicu, ka nesaprotu tos īpaši "jūtīgos" , kas šajā klipā ieraudzīja kaut ko neētisku un pat apvainojās, kaut piesaucot "globālo" situāciju. Laikam nepatīk, ka klips netieši atbalsta nevainīgi cietušos - izdemolēto,izlaupīto veikalu un sadedzināto mašīnu īpašniekus, sašautos policistus vai vienkārši piekautos garāmgājējus, ASV trakojošajā bandītisma vilnī, jo cieta piederīgie visām rasēm un tautībām.

5.jūnijs Atbildēt

Jā, klipa parādīšanas brīdis bija vietā un laikā, nekāda atvainošanās nav vajadzīga. Viss atkarīgs kā kurš klipu uztvēra un katram ir jāprot sadzīvot ar to, netēlojot aizvainotu, pieviltu jaunkundzīti.

5.jūnijs Atbildēt
 
Autorizācija
Komentē Jaunākais: Šodien, 19:11

Jaunākās diskusijas