Cik daudz varam interesēties par slavenību dzīvi?

Lelde Veinberga 21.nov
 
Pixabay
Izklaides portāli un "dzeltenās preses" izdevumi nespēj iztikt bez ieskatīšanās slavenu cilvēku privātajās dzīvēs, jo auditorija kāri tver katru sīkāko notikumu, kas raisās viņu elku ikdienā. Paši "dzeletno sleju varoņi" bieži kurn: cik, var? Varbūt vienreiz pietiks?! Taču būsim godīgi - šī kurnēšana ir divkosīga.

Pēdējo divu trīs gadu laikā pasaulē tik populāri ir kļuvuši jaunā viļņa influenceri, blogeri, vlogeri... Visi, kuri naudu pelna tostarp pateicoties sabiedrības intresei par viņu ikdienu. Ko viņi ēd, ko viņi dzer, ko velk mugurā, kādas firmas kreklu valkā. Katrs mūsu ziņkārīgais skatiens šiem cilvēkiem kontā ienes konkrētu, taustāmu eiro no reklāmdevējiem. Sabiedrības ziņkāre ir tā, kas viņus baro, apģērbj, ļauj ceļot.

Nav brīnums, ka arī mūziķi, aktieri, gleznotāji, kuri vēl vakar tik ļoti vēlējās sargāt savu privātumu, pēkšņi metas ziņkārīgo apskāvienos, vairs it nemaz nekautrēdamies izrādīt savas ģimeņu mājas, kuras tīra iroboti, savus vasaras ceļojumus, kurus iemūžina Samsung telefoni, savas plastiskās operācijas, kuras veiktas smalkās klīnikās. Skat, pat Renāra Kaupera pievienošanās Instagramam ir pagājusi konkrētas firmas zīmē.

Taču tad, kad, pieradusi pie bezkompromisu atklātības, auditorija vēlas ieskatīties ne tikai savu elku brendotajos skapjos, bet arī privātās dzīves aizkulisēs, tad sākas pārmetumi par neētisku ziņkārību. Vai tad sabiedrība drīkst interesēties tikai par to, ko mums "iebaro" pašas slavenības?

Visspilgtākais piemērs "striktai klusēšanai" ir vācu F1 pilota Mihaela Šumahera ģimene, kura pēc traģiskā negadījuma kalnos, kad sportists guva smagu galvas traumu, izvēlējusies visas sportista dzīves nianses paturēt noslēpumā. Šumahera ģimene jau 6 gadus nesniedz komentārus par sportista veselības stāvokli un nākotnes izredzēm atgriezties dzīvē.

Sportista sieva nesen paskaidrojusi, ka jau pirms notikušās nelaimes ģimene nolēmusi ar veselību saistītās lietas paturēt privāti un neatklāt plašākai publikai. Tas noteikti viņai izdodas! Katras informācijas grams par Mihaela veselības stāvokli un veseļošanās gaitu tiek uzskatīts par notikumu!

Jautājums protams ir retorisks: cik tālu var sniegties auditorijas interese par pazīstamo cilvēku dzīvi - veselību, ieradumiem? Cik daudz varam interesēties par slavenību dzīvi?

Komentē

 
Anonīms
 
Nav pievienotu komentāru. Esi pirmais!
 
Autorizācija
Komentē Jaunākais: Šodien, 20:15

Jaunākās diskusijas