Absurds! Sievietei liegts uzzināt, vai ar viņas māti viss kārtībā

tautaruna.lv 18.okt
 
Dmitrijs Suļžics/F64
Rīdzinieces Larisas mamma dzīvo tālu prom no galvaspilsētas. Kad viņas 80 gadus vecā mamma ilgstoši nav atbildējusi uz telefona zvaniem, Larisa bija nobažījusies, vai tik nav notikusi nelaime, taču vinai bija liegts uzzināt, vai ar mati viss kārtībā, vēstīja raidījums "Bez Tabu".
Larisas mamma nebija sazvanāma. Larisa bijusi izmisumā un neziņā. Zvanījusi vairākiem dienestiem.
"Es piezvanīju policijai un ātrajai palīdzībai un uzdevu jautājumu, vai nebija fiksēts kāds nelaimes gadījums, kurā iesaistīta padzīvojusi sieviete konkrētā pilsētā un konkrētā laika posmā? Paskaidroju sava zvana iemeslu. Man atbildēja, nesniedz šādu informāciju saistībā ar personas datu aizsardzību.
Cilvēkam, kas nokļuvis nelaimē un atrodas bezpalīdzīgā stāvoklī, ir liegts tuvinieku atbalsts un liegta terapeitiskā palīdzība, kas, iespējams, nepieciešama dzīvības glābšanai un cilvēks var arī palikt neidentificēts. Līdzīga situācija var izveidoties katram no mums, tāpēc šīs problēmas operatīva risināšana ir svarīga ne tikai man, bet visiem mums. Nesaņemot informāciju, arī tuviniekiem stresa dēļ var rasties veselības problēmas," pauda Larisa.

Larisa uzskata, ka dienesti pārspīlē ar datu aizsardzību, nesniedzot pat vispārīgu informāciju.

Datu aizsardzības inspekcijas vadītāja Jekaterina Macuka informē, ka dienesti rīkojušies saskaņā ar likumu. Personas datus aizsargā ne tikai Personas datu aizsardzības regula, bet arī Pacientu tiesību likums. Telefonsarunā nav iespējams pārliecināties par zvanītāja identitāti un radniecību.

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta pārstāve Ilze Bukša informē, ka ir legāla iespēja uzzināt informāciju par tuvinieka veselību. Aicina visus atzīmēt portālā www.eveseliba.gov.lv kontaktpersonas, kurām NMPD drīkst sniegt informāciju par mūsu veselību. Kontaktpersonas var būt pat 50 un ne tikai radi vai ģimenes locekļi vien. Ja sarakstā esošā kontaktpersona lūgs informāciju kaut vai telefonsarunā, tad tā tiks sniegta.

Avots

Komentē 7

 
Anonīms
 

Tas ir tiešām murgs, ja tuvinieks nokļūst slimnīcā, bet ārsts (RKUS Insulta nodaļa) nesniedz nekādu informāciju 4-5 dienas un šinī Covid ēras laikā apmeklētājus slimnīcā neielaiž. Veselības Ministrijai steidzīgi jārisina šī problēma, lai tuvinieki būtu informēti par bezpalīdzīgiem saslimušajiem, galu galā dažas minūtes laika medicīnas personāls var atrast un lai nerunā par Pacientu tiesību likumu.

18.oktobris Atbildēt

IDIOTU VARZA AR SAVAM "DROSIBU SISTEMAM"KA BANKAS TA ARI PACIENTU DATU LIKUMS....MAN KONKRETI MUTERITEI 80+..KA JUS STADATIES PRIEKSA KA VECINA NEMAS PA KOMPJUTERU???????????/JA PAT LAI IEMACITU AR NOKIA 1610 PAGAJA ILGS LAIKS....

18.oktobris Atbildēt

Birokrātijas mūris ir nesalaužams.

18.oktobris Atbildēt

jūs iesakāt 86 gadīgai omei reģistrēties e veselībā, kas reāli nestrādā, ar kuru ir problēmas pat medicīnas darbiniekiem un gaidīt, kad dežūrārsts vai māsiņa šos datus atradīs un sniegs man = mazmeitai pa telefonu ziņas?

18.oktobris Atbildēt

NVO būtu jāsāk veidot atsevišķu iedzīvotāju reģistru, kurā reģistrētos brīvprātīgi tie cilvēki, kam nav ko slēpt. Tad arī policijai būtu vieglāk strādāt, jo iepriekšējā reģistrā paliktu tikai tie, kam ir ko slēpt.

19.oktobris Atbildēt

izpētīju visu www.eveseliba.gov.lv, bet neatradu iespēju atzīmēt savas kontaktpersonas.

19.oktobris Atbildēt

Nav nekāds murgs. Tieši tam ir domāta datu aizsardzība, lai kurš katrs neiedomātos sevi uzdot par tuvinieku. Nav jāokšķerējas citu cilvēku privātās, pat intīmās lietās.

20.oktobris Atbildēt
 
Autorizācija
Komentē Jaunākais: Šodien, 8:12

Jaunākās diskusijas