Šo 9.klases eksāmena uzdevumu matemātikā nevar izpildīt pat pieaugušie!

tautaruna.lv 19.jūn
 
F64
Kāds skolēns ziņo par 9. klašu matemātikas eksāmena uzdevumu, kas vairākiem skolēniem sagādājis grūtības, vēstīja raidījums "Bez Tabu".

Uzdevums:

“Tūrists ar ātrumu 3 km/h kāpa kalnā un tikpat garu ceļu veica, kāpjot lejā ar ātrumu 7 km/h. Tūrista kāpiens kalnā un kāpiens lejup kopā ilga vienu stundu. Aprēķini, cik kilometrus kopā nogāja tūrists, kāpjot kalnā un kāpjot lejup.”

Devītklasnieki ziņo par matemātikas eksāmena otrās daļas sesto uzdevumu, norādot, ka to nav spējuši izpildīt arī vēlāk aptaujātie pieaugušie. Skolēni pieļauj, ka konkrētais uzdevums neatbilst devītās klases audzēkņu zināšanu līmenim.

"Mans tēvs šo uzdevumu atrisināja, taču viņš ir vienīgais cilvēks no 10 aptaujātajiem pieaugušajiem, kas varēja to atrisināt. Viņš skaidroja, ka tur nekādas formulas nav, bet ir jāizmanto loģika. Tad es aizdomājos, cik lielas prasības ir uzliktas devītklasniekam, lai atrisinātu šādu uzdevumu?" saka skolēns.

Kā izrādās, lai atrisinātu šo teksta uzdevumu, skolēnam bija jāzina sakarība (formula) starp ātrumu, ceļā pavadīto laiku un ceļa garumu. Izvēloties, kuru no šiem lielumiem apzīmēt ar mainīgo, šajā gadījumā tas varēja būt vienīgi ceļa garums, tad jāuzraksta algebrisks vienādojums. Pareizā atbilde: tūrists kopā nogāja 4,2 km.

Avots

Komentē 32

 
Anonīms
 

Šis jau nez cik apspriests! Nav tas uzdevums grūts. Ja pieaugušie uzskata, ka nevar tādu izrēķināt, tad būtu kaunējušies bļaustīties! Vienādojumu x/3 + x/7 = 1 var izrēķināt galvā.

19.jūnijs Atbildēt

Var jau arī bez x, izmantojot attiecību 3:7. Pietiek ar dažām darbībām.

20.jūnijs Atbildēt

3+7=10 60:10=6 3*6=18 18min=3/10 h 3/10 reizina ar ātrumu un iegūst kalna augstumu.

20.jūnijs Atbildēt
Guntis Ķikāns > inga.ose

Ko Tu dariisi ar to kalna augstumu, saliidzinaasi ar Gaizinju vai Dzomolungmu?

22.jūnijs Atbildēt

7x/21 + 3x/21 = 10x/21 jeb ātrums attiecībā pret laiku.

x = 21/10 un iegūst pusi no ceļa garumu. Sareizinām ar 2 un iegūstam "Turp un atpakaļ" = 4.2 km

22.jūnijs Atbildēt
Inga Ose > tweetmarlin

Kur rodas 21? Vai tad uzdevumā tāds skaitlis dots???

22.jūnijs Atbildēt
Dace Saulite > inga.ose

3 * 7=21 -- vienkārsqakais veids ka kopsauceju dabīt

banāli ''pāpolašina daļu "' līdz ērti lietojama --- saīsinār ta māca -- bet dzīvi atvieglo '''''paplašināšana"" "

x/3 = 7x/21 x/7= 3x/21 ===>> x=21/10

((risinot kvadrarvienādojumus es nelietoju nekad ''''vispārejo foemulu -- tikai un vienīgi ''reducēto"" un daļsklautļos --- nemīlu lietot decimalkomatus --- daļakaitļos sanāk operet ar veseliem -- ēīkini galvā

notiek lielākotiedsu --vnk 'piereoizini virs un zem strīpas vajadzīgos paplasinājumus.

====================================================

vēl viens uzdevumiņs kuru es ienīdu kopš mazajam klasītēmn---ienīdu vēl šodien "'''šaistīto pierajstu un iekavu kārtību''''

IZDOMĀJU ''PRETZĀLES"" skolas prasībām === universāla pieeja

6: 2 ( 2+1 ) =..... ? 2/3 visupirns atbild ka =1 ----- patiesībā = 9

=======================================================

PROTAMS KA TĀ IR ''GAUMES LIETA"" risināt ''ģeonetriski"" ""fizikali"" vai ''algebroki""

MANA METPDE --- aizmirst ''kā mācīja"" bet ka daļskaitļus "piereoizināt virs un zem strīpas"" -- ka daļskaitļus --- un problemu nav --- viss ir vnk ''summas un reoizinzajumi ""

{ 6 * (2+1 ) } / 2 = 9

26.jūnijs Atbildēt

x1. x2 = - h/2 +- sqrt (( p/2 ) ^2 - q )

tur daudz laba var ''bonusā "" ''izspiest"' --- - p/2 ir parabolas virsotnes koordinate --- bet zen kvadraqtsaknes ''attālunmi no viesotbes līdz lrustpunktiem ( saknēm trinomam ))

{{ x^2 + Px + q = 0 )

26.jūnijs Atbildēt

Virsraksts neatbilst patiesībai. Var jau būt, ka daļa pieaugušo aizmirsuši skolas programmu, bet šo uzdevumu vajadzētu mācēt atrisināt 6.-7.klasē.

19.jūnijs Atbildēt

Pilniigi piekriitu, tas ir labs 6. klases uzdevums. Attieciibaa par 9. klases eksaamenu - ljoti labs uzdevums lai atsijaatu tos, kuri nav speejiigi logjiski domaat.

20.jūnijs Atbildēt

Es atvaionjos ,bet es šabos vai jebkurš manā klasē to spētu izreiķināt (6. klase)

25.jūnijs Atbildēt

Diemžēl ir jau izaugusi vesela paaudze debīliķu, kas ar loģisko domāšanu nedraudzējas. Pats sliktākais, ka viņi audzina tik pat debīlus, kā paši, pēcnācējus.

19.jūnijs Atbildēt

'' Viņš skaidroja, ka tur nekādas formulas nav, bet ir jāizmanto loģika.Tad es aizdomājos, cik lielas prasības ir uzliktas devītklasniekam, lai atrisinātu šādu uzdevumu?" saka skolēns.'' Mjaa, no deviitklasnieka prasiit logjiku - tas nu tieshaam ir par daudz!

20.jūnijs Atbildēt

Kāpēc man sanāk 2,1 km?

20.jūnijs Atbildēt

Ir 4,2 km

20.jūnijs Atbildēt

Tas uz vienu galu, bet prasīts, cik noiet kopā - augšā + lejā.

20.jūnijs Atbildēt

A kā tas ir kopējais ceļš? Pa vertikāli, horizontāli vai slīpo?

20.jūnijs Atbildēt

fokuss taja ka ''kopr4ejaois ceļs"" ir ''ka pa zāģi"" --- katrs gabaliņs tiek noiets 2 reizes ---- ''pret kalnu '' un '' no kalna""

--- bet laiki ta pārvarēsanaoi sadalās apgriezti āreumiem --60 minūtes dalās

3:7

26.jūnijs Atbildēt

Mana atbilde buutu 5 km. No aatrumu summas nem videejo aatrumu(3+7):2==5. 5 km stundaa dod noieto celju 5 km.v=t:h.,t=v x h.Atbilde, ljoti iespeejams ir kaadas 3. vai2. Klases liimenii, bet, vai tam tuuristam nav vienalga, cik vinjs tur pa kalniem novazaajaas, nogura ,tacju un aizgaaja guleet laimiigs.....

22.jūnijs Atbildēt

Tu nu gan esi zābaks. Hahaha

22.jūnijs Atbildēt

Kur rodas 21? Vai tad uzdevumā tāds skaitlis dots???

22.jūnijs Atbildēt

tur jau tā lieta ,ka šim uzdevumam pat formula nav vajadzīga ,lai to atrisinātu--taču vajadzīgs kaut kas cits --daudz nopietnāks --spējas domāt..un lūk .nevienā Latvijas skolā skolēni vairs netiek mācīti domāt.PSRS laiku pamatprincips --kāpēc jāiet skolā ??lai mācītos domāt--ir sen jau iznīcināts.Taču cik zināms ,rietumi pa kluso mēģina ieviest šo PSRS ;laiku izglītība sistēmas pamatprincipu..

22.jūnijs Atbildēt

PSRS laikā -- līdz 1974 g lauku 8 gadīgā deva to ko šodienas ļoti laba ģimnāzija nespēj iedot --- šodienas debilo Eiropiešu sistēma ir debiližējoša ikonpogu spiedēju audzēšana...NOŽĒLOJAMI DRESĒTI PASTULBI MĒRKAĶI !!

LPSR 8-gadīgā deva pamartīgu ''spēju domāt un izdpomāt ""--deva kolosālu faktu materiālu un analītisku pieeju lai vispārinājumus taisītu---

visa ko te

LPSR lauku pamatskola uz mūžu ielika principu --- ja uzreizi nezini formulu tad vnk izved to ....

Un Viļnas universitē ((ģeoloģija )) profesors atklāta tekstā pateica --- no tā visa ko te mācīs 4-5 gadus būs vajadzīgi 5-10% --- viss pārējais 90-95 % vajadzīgi tikai vienam mērķim == IEMĀCĪT JŪS DOMĀT UN ORIENTĒTIES ROKASGRĀMATĀS..

===============================================

banāls mājasdarbs ---- TAISNLEŅĶA TRĪSSTŪRĪ IEVILTA RIŅKA LĪNIJA PIESKAROTIES HIPOTENŪZAI DALA TO ATTIECĪBĀ 5: 12 ... Apreķināt šada trīsstūra laukumu .

============= ====================================

DIVAS RIŅKA LĪNIJAS AR DIAMETRIEM 32 cm

KRUSTOJAS TĀ KA NO TAISNES KAS IET CAUR TO CENTRIEM ATCĒRTAS 3 VIENĀDI NOGRIEŽŅI ... LĪKLĪNIJU 3-STŪRĪTĪ KO NO SĀNIEM

IEROBEŽO RIŅKA LĪNIJAS (riņku kopēja daļa) UN NO APAKŠAS norobežo TAISNE CAUR CENTRIEM IEVILKTS MAZĀKS RIŅKĪTIS ... Apreķināt mazo riņkīti ...

=============================================

šādi bij dienišķie mājasdarbiņi 7-8 klasītē --- 1972 1973 1974' ---

''vecā smagā programma "" --- no šodienas augstskolas ''augstākās un analītiskās matenātikas"" šie pamati atsļirtās tikai ar speciālas

akadēmiskās terminologijas nelietošanu --- un nejadzīgas ''akademiskas teoremas'' nelika zubrīt -bet domāšnas kartība bij uztrenneta lai elementāri saprastu ''augstāko matenatiku"" -- un fizikas grāmatu uzreoizi varetu lasīt un saptast diferenciāļos - vektoros un integrāļos...

PADOMJU PAMATSKOLNIEKI BIJ IEMĀCĪTI LIETOT TS 'MATEMĀTOISKO APARĀTU""---NE TIK DAUDZ ''FORMULAS ZINĀT"" CIK DOMĀT , PĒTĪT PROBLEMAS UN R5ISINAJUMU ''FORMULAS IZVEST KATRAM GADĪJUMAM""

26.jūnijs Atbildēt

Pareizas ir abas atbildes - gan Guntim Ķikānam ,gan TweetMarlin. Visprecīzāk ir atbildējis Guntis, rēķinot pēc vidējā ātruma - 5 km.Tas arī ir faktiski veiktais tūrista ceļš pa kalna nogāzi (kalna nogāze ir 2,5 km gara) TweetMarlin savukārt iegūst iedomātu attālumu , ko tūrists noiet horizontālā virzienā (it kā pa x asi ) un tas sastāda 2,1 km (tipa 3 km/h pa labi un atpakaļ pa kreisi ar ātrumu 7 km/h -- atrast tūrista kopējo veikto ceļu 1 h laikā ---> un tas ir 2,1 km)

23.jūnijs Atbildēt

Mazliet pārrakstījos , aiz ---> jābūt 4,2 km

23.jūnijs Atbildēt

ar ts ''dalījumiem"" nedrīkst patvaļigi operēt --- tāpat ''temperatūrām"" (tās ir ''ārumu kvadrāti"" ))

""Ātrumi"" ir dalījumi ( lineāls dalīts ar pulksteni )--- viss kas tiek aprakstīts caur ''dalījumu ''' momentā pazaudē jebkuru tacionāli saikni ar objektīvien fizikāliem procesiem.....

Suummas ,reizinājumi daudzmaz atbilst objektīviem procesiem --- kāpinājumi uzdod mērogus --- bet dalījumi nekad -- dalījumi ir fantomi --- mistiskas ''reizes""--- "" bezdimensionālie radiāni ""

ja summēsi ātrumus tad patiesībā tu summēsi ''reizes"" --dabā fiziski tās neeksistē --- tāpēc ''ātrumus"' var vēl nosacīti iznantot kā koordinātu ortus un ar tiem oprerēt pēc vektoru algebras (ģeometriski )) --- aritmētiski sanāks"" suņa murgi"" 95% gadījumu

26.jūnijs Atbildēt

Skolēniem mazās klasēs jau sāk mācīt izpildīt. Uzdod uzdevumu un tas ir jāizpilda. Loģisko domāšanu māca ģimnāzijās vai kāda skolā, kur skolotājs savu darbu dara no sirds, neatkarīgi no samaksas lieluma. Un tad, kad bērnam ir visaugstāka motivācija (1-4 klase), iemāca izpildīt, bet 9 klasē prasa, izdomāt. Tas ari rezultāts. Tikai žēl, ka tie, kuri šobrīd lemj un tie kas izpilda par šādu izglītības sistēmu, nesaprot, ka viņi nav mūžīgi, jo tad, kad esošie būs veci un vairs nespēs ne lemt, ne izpildīt pielemto, viņu vietā nāks tie, kuri izglītojušies šajā sistēmā, bez loģikas un veselā saprāta, tikai izpildot.

26.jūnijs Atbildēt

MAN IR CITĀDA FILOZOFIJA

----tēvs mani 1-4 klasīti ''dresēja '' IZDOMĀT ---- matematikas majasdarba uzdeevumu lika IEMĀCĪTIES NO GALVAS UN VĒL UZZĪMĒT --- UN TIKAI TAD KAD BIJ IZDOMĀTS BIJ ATĻAUJA IET GULĒT -- UN ATĻAUJA MĀJASDARBU BURTNĪCĀ LAI SMIRDĪGĀ SKOLĀ ATRADĪTU ARĪ NE IZPILDĪT (( ''pie tāfeles nodenonstrēsi ja ''skolai vajadzēs'' -- tavs pienākums ir IZDOMĀT KĀ bet ne IZPILDĪT ..))

par "" IZPILDĪJUMU"" es sāku padomāt pāris nedeļas pirms 8 klases izlaiduma eksāmeniem -- ES SEVI NOMOTIVĒJU ''savākties uz 3 stundām lai iespējami akurātā rokrakstā uzrakstītu 5-6 lpp formāli sakarīga teksta par kādu tēmu - ar visām mīkstinājumu un garumzīmmēm , punktiem uz "" i"" un ar visiem komatiem lai arp tiem būtu ''pašsaprtotama frāze"" un ''bezkauinīgi nodemonstrētu "" maksimumu no ''gramatiskajām konstrukcijām "" ... es tā arī neesmu sapratis ko no manis gribēja literatūras stundās -- savā pirmajā un vienīgajā ""pilnvērtīgaja sacerējumā"" ējot strultūru"" es vnk nokopēju ''padomju ražošanas romānu priekšvārdu un pēcvārdu stilu "" (( uzmīžu l\atviešu valodas un literartūtas stundām---ne to dēļ beizot 8 kl vērtējums bija ''TEICAMI""--- tikai dēļ tā ka SEV NODEFINĒJU ""IZPILDĪJUMU""

un sevi nonotivēju ''savākties uz 3 stundām ) Bet spēju ''izdomāt"" ko un kapēc vecais man uztrennēja 1-4 kl ...

=================================================================

IZPILDĪJUMU spēju VAJAG tikai EKSĀMENĀ ---bet spēju IZDOMĀT trennēt kopš 1 .lkases un vēl agrāk --un līdz kapam ...

-----ja būs izdomāts kā potenciālam ptetiniekam degunu noskrūvēt tā lai vairs pielikt nevar -- tad IZPILDĪJUMS var pat nebūt vajadzīgs --- pietiks parādīt ka un kas ir IZDOMĀTS lai ""soģi"" ''pieškirtu uzvaru jau pirms

kaujas""-- tik PRET SEVIŠĶI GLUPIEM BŪS ""izpildījums"" vajadzīgs....

26.jūnijs Atbildēt

Mīlīši,skoals nav jautra brīvā laika pavadīšanas iestādes bet učuki nav izklaidētāji,jeb ''animātori''. Soklā skolniekiem ir jāmācās,bet alga ir zināšanas. Nu te redzam-kāds darbs,tāda alga...

26.jūnijs Atbildēt

SKOLAS IR VIETAS KUR IESKAITES KONTROLDARBUS RAKSTĪT UN EKSAMENUS KĀRTOT --- LAI IZKLANČĪTU SŪDĪGA KARTONA GABALU ....

ĪSTĀ IZGLĪTĪBA TOP NE SKOLĀS -- ĪSTA IZGLĪTĪBA UN KVALIFIKĀCIJA TOP JA MAKSOIMALI MAZ LAIKA VELTA ''OBLIGATAJAI DEBILIŽĒTAVAI "" UN TĀS "'PRASĪBĀM""

=-==================================================

Достойное образование можно получить только вопреки системе. Андрей Фурсов

www.youtube.com/watch?v=ghK3C1H_Xro&t=502s

26.jūnijs Atbildēt

NON SCHOLAE , SED VITAE DISCIMUS

"We do not learn for school, but for life".

26.jūnijs Atbildēt

LAI NO VĀKA LĪDZ VĀKAM IZLASĪTU VISAS SKOLASGRĀMATAS UZ 1 GADU VAJADZĪGA 1 -1,5 NEDĒĻA --- ES NESAPROTU KO PĒC TAM SKOLĀ DARĪT ??

IR CITAS PRIORITĀTES-- GUDRĀKAS UN DAUDZ IZGLĪTOJOŠĀKAS --- INTERESANTĀKAS --- kaut 100-150 grāmatu bibliotekā izlasīt ...--plašu redzesloku iegūt --- sporta pēc varetu vēl ar kādu gudrāku majasdarbu patrennēties eksāmeniem un kontroldarbiem ((ļoti veselīgi tā trenneties --ne dēļ slolas--- lai eksāmenā azartiski visstulbāko no eksaminācijas komisijas ''īsā pavadā"' izvestu pa manas loģikas ceļu -- kā ragulopu ganupuika ved aiz riņka degunā ..

.Mana laika eksāmeni bij mutiski lielākotiesu ...aci pret aci ar ''gudrīšu troiku"" ...... MAN TIE BIJ SPORTS

==============================================================

VAI TIEŠĀM SKOLĀS 12 GADI dienišķi JĀTUP LAI KALPOTU KĀ INDULGENCE IZŠĶĒRDĒTAI ''VALSTS NAUDAI "" DEBILAS SISTEMAS UZTURĒŠANAI "" --

26.jūnijs Atbildēt
 
Autorizācija
Komentē Jaunākais: Šodien, 21:56

Jaunākās diskusijas