Izmanto ''PayPal''? Latvietis atklāj slavenās vietnes nelāgās aizkulises

tautaruna.lv 31.oktobris 2018, 12:44
 
Reuters / Scanpix
Plašu uzmanību guvis latvieša stāsts par slavenās maksājumu vietnes ''PayPal'' aizkulisēm.
''Ir ļoti liela iespēja, ka jums sazinoties ar klientu atbalstu, es biju redzējis jūsu PayPal konta atlikumu...''

''11 dienas nāca līdz bankai, pēdējais Paypal pārvedums,'' sociālajā tīklā Twitter raksta Andrejs. ''Man kauns ka es tur nostrādāju divus gadus savulaik. Jo man nācās atklāti d*rst klientiem ka viss ir OK, kad nekas nav OK un visi skraida galva saķeruši.''

Latvietis tad pastāsta par savu pieredzi, strādājot ''PayPal'', gūstot plašu Twitter lietotāju interesi, jo aizkulišu stāstus nolēmis sniegt apmaiņā pret Like.

''300 dienas no 365, Paypal kaut kas nestrādā. Standarta darbinieku rīts ir nevis "Labrīt" teikšana, bet jautājums - "What is broken today"? Darbinieki atnāk ātrāk par menedžmentu un improvizē ar klientiem, līdz parādās kāds oficiāls gļuku info,'' raksta Andrejs.

Viņš atklāj, ka ''PayPal'' lietotāju dati nemaz nav tik lielā drošībā, kā varētu likties: ''Ir ļoti liela iespēja, jums sazinoties ar klientu atbalstu, es biju redzējis jūsu PP konta atlikumu. Oficiāli, ir aizliegts skatīties savu/radinieku/paziņu un zināmu cilveku kontus, bet vienmēr ir iespēja to izdarīt, caur citiem departamentiem, vai tieša kontakta laikā. (..) Oficiālā instrukcija paredz pārtraukt telefonisku, e-pasta, vai čata komunikāciju un nodot jautājumu kolēģiem, tiklīdz darbinieks saprot, ka persona otrā galā ir zināma, bet par to laiku konts ar visiem datiem ir jau acu priekšā. Uz diviem ekrāniem.''

''Ienākošais epasts ir priecīgs notikums visiem. Kaut arī ir noteikts "kontakta apstrādes laiks", e-pastu laikā visi skrien pīpēt un dzert kafiju...''

Izrādās, ka pat tik starptautiskā kompānijā darbinieki nebūt ne necenšas strādāt pārlieku operatīvi. ''Ienākošais epasts ir priecīgs notikums visiem. Kaut arī ir noteikts "kontakta apstrādes laiks", e-pastu laikā visi skrien pīpēt un dzert kafiju. Tāpēc ka uz jebkādu ienākošo jautājumu, var atrakstīties ar standarta sagatavi, palūdzot plašāk aprakstīt problēmu,'' atklāj vīrietis. ''Menedžmets par šo pīpēšanu priecīgs nav, bet tā kā viņi kompānijā dzīvo paralēlā pasaulē un visa e-pastu rinda "kaut kā" pa dienu iztukšojas (ar atrunām) viņi uz to aizver acis. Galvenais lai visi "klientu apstrādes laiki" būtu ievēroti. (..) Menedžments nav lietas kursā par procesiem vispār. Par procesiem nav lietas kursā arī īpašineki, direktori un neviens no augstāk stāvosiem. Visu problēmu risinājumu meklēšana, notiek tikai klientu atbasta dienesta. Par problēmām uzzinot no klientiem un viņiem atvainojoties''

Andrejs atklāj, ka neapmierinātam klientam vajag pavisam nedaudz, lai kļūtu par pagalam apmierinātu: ''Jebkurš darbinieks, klienta uzticības noturēšanai, var ieskaitīt klienta kontā līdz 25€. Jebkad. Parasti tas notiek tā - Atvainojos par neērtībām. Jūs apmierinās, ja es jums tagad, uzskaitīšu 16€ lai slēgtu domstarpības un zaudējumu? Strādā uz 100. Positive feedback birst (..) Paypal brīvie līdzekļi ir apmērām 6 miljardi ASV dolāru. Līdz ar to, tādi, brīvas gribas žesti, nekā neietekmē ne kompānijas budžetu, ne arī darbinieka algu. Kompānijā neviens ne par ko nav atbildīgs. Trīc tikai par pozitīvām atsauksmēm.''

''Darbinieka starta alga ir ap 1600€ mēnesī. Tas piesaista lielu skaitu ir darbiniekus no Ukrainas. Viņiem ir pat sava "mafija" katrā departamentā. Ja kaut kas nestrādā, Ukraiņi vienmēr uzraksta "savējiem" un viss tiek izdarīts aiz muguras. Dokuments izskatīts, disputs u.t.t.,'' kolektīvās aizkulises ASV kompānijā raksturo Andrejs.

''Nevienu jūsu strīdu ar e-bay vai pārdēvēju, neviens neizskata personīgi līdz brīdim, kamēr klients pats piezvanīs vai uzrakstīs. Tāpēc arī liela daļa strīdu tiek slēgta ar nepareizu lēmumu. Vienkārši algoritms tā ir lēmis,'' stāsta vīrietis, kurš turpat Twitter uzsver, ka nepatikšanas par šo informācijas publicēšanu viņam nedraud, jo esot vēl trakāk, bet šī ir tikai viņa ''personiskā pieredze''.

Andrejs gan uzsver, ka savu profesionālo pieredzi ''PayPal'' gan vērtē pozitīvi: ''Kopumā nebija ne vainas. Tā bija forša pieredze ar vienu problēmu - nav kur augt tālāk. Diviem gadiem tuvojoties, sapratu, ka negribu tur nosirmot bez kustības uz priekšu.''

Kā zināms, ''PayPal'' ir ASV dibināta maksājumu vietne, kura darbojas visā pasaulē, sniedzot online naudas pārskaitījumu pakalpojumus.

Uzzini pirmais, par ko runā Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram vai Whatsapp kanālā.

 
Autorizācija
Komentē Jaunākais: Šodien, 7:12

Jaunākās diskusijas