Latvijas krievu avīzes noskaņo krievvalodīgos pret valsti, sašutusi iedzivotāja

tautaruna.lv 11.augusts, 20:30
 
Oksana Džadana/ F64
Lai gan jau vairākus mēnešus Latvijā darbojas aizliegums retranslēt Krievijas propagandas televīzijas kanālus un aktīvi tiek bloķētas interneta vietnes, kas vēsta prokremliskā manierē, veikalos nopērkamas vairākas avīzes krievu valodā, kas daļēji atražo Krievijas propagandas vēstījumus, ziņo "Bez Tabu."

Tā saucamo krievu avīžu tematiku aktualizēja “Bez Tabu” skatītāja Līga, kura bija nepatīkami pārsteigta par lasīto nedēļas laikrakstā “Latviskije Vesti”.

"Ja Latvijā ir aizliegti Krievijas propagandas televīzijas kanāli, kā ir ar presi? Palasot šo izdevumu [“Latvijskie Vesti”], riebj, ko tur raksta! Tiešā veidā noskaņo krievvalodīgos pret Latvijas valsti!” uzsver Līga.

“Bez Tabu” ielūkojās vairākās Latvijā izdotās avīzēs, drukātās krievu valodā. Nevienā no tām avīžniekiem nešķiet svarīgi (vismaz konkrētajos izdevumos) pievērsties Ukrainas kara tematikai, Krievijas nosodījumam par zvērībām kaimiņvalstī. Tā vietā tajās spēcīgu uzsvaru, publicējot daudzus rakstus, izceļot “skaļus” virsrakstus un domugraudus, liek uz sociālajām un ekonomiskajām problēmām Latvijā un Eiropā, tādējādi tieši un netieši norādot, ka, piemēram, sankciju ieviešana pret Krieviju it kā vairāk “sit” pa Eiropu. Vairākās avīzēs tiek musināti Krievijas pensiju saņēmēji Latvijā un nepilsoņi. Lasāmi arī raksti, kuros gremdējas atmiņās par padomju laikiem un cildina Sarkanās armijas veikumu Otrā pasaules kara laikā.

“Bez Tabu” sazinājās ar nedēļas laikraksta “Latviskije Vesti” galveno redaktoru Vladimiru Šulakovu, kurš nevēlējās runāt ar raidījuma žurnālistu par avīzes redakcionālo politiku un Ukrainas kara tematiku, īsi norādot: “Mani neinteresē šī saruna.”

Ar cita nedēļas laikraksta “MK Latvija” galveno redaktori Margitu Sprancmani “Bez Tabu” neizdevās sazināties: viņas telefons bija izslēgts, kā arī uz e-pasta ziņojumu līdz sižeta montāžai neatbildēja.

Latvijā vienīgā dienas laikraksta krievu valodā “Segodņa” galvenais redaktors Andrejs Švedovs “Bez Tabu” norādīja, - lai gan konkrētās dienas avīzē nav publikāciju par karu Ukrainā, līdz tam vairākos citos avīzes numuros esot publicēti pat vairāki desmiti rakstu par šo tematu. Švedovs arī skaidroja “Segodņa” redakcijas nostāju: “Mums bijuši gari materiāli par Ukrainu, tai skaitā arī pirmajā lappusē. Protams, mūsu pozīcija no kara sākuma ir viennozīmīga: mēs esam pret karu, mēs esam par Ukrainu. Mums ir ļoti stingra kritika pret Kremļa režīmu."

Uzzini pirmais, par ko runā Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram kanālā.

 
Autorizācija
Komentē Jaunākais: Šodien, 15:02

Jaunākās diskusijas