"Bija izmisums"; vecākus pārsteidz attieksme Bērnu slimnīcā

tautaruna.lv 25.maijs, 12:13
 
Raitis Plauks/F64
Sindija ģimenes divgadnieks pavadīja laiku pie omes laukos, kad bērnam strauji paaugstinājusies temperatūra un ģimene vērusies slimnīcā, vēsta raidījums "Bez Tabu".

Kad bērna temperatūra sansiegusi 39,7 grādus, nekavējoties pieņemts lēmums doties uz galvaspilsētu un pa ceļam sazināties ar 113 operatoru.

Sarunā abas puses vienojušās, ka saviem spēkiem nogādās mazuli Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas uzņemšanā. Ģimene devusies uz ieeju, kur saziņa ar darbiniekiem notiek ar namruņa starpniecību.

"Pacēla darbiniece, vaicāja, kādas sūdzības. Teicām, ka bērnam 39,7 temperatūra. Uzreiz prasīja, cik dienu ir temperatūra. Atbildējām, ka vienu, tad viņa teica: ”Ko te atbraucāt? Ko šeit darāt?” Mēs bijām šokā un neko neatbildējām. Tad domofons atslēdzās, viņa nometa klausuli. Zvanījām vēlreiz, vairs neviens neatbildēja. Emocijas bija šokējošas. Sieva jau raudāja, bija izmisums. Kā var prasīt, ko te darām? Neviens taču bezjēgā tur nebrauc," stāsta divgadnieka tēvs.

Ar trešo zvana reizi izdevās iekļūt uzņemšanā, tur sagaidījis laipns vīrietis, kurš nekavējoties steidzās izjautāt mammu. Bērnu slimnīcas administrācijā norāda, ka nelaipna attieksme uzņemšanā un darbā ar pacientiem nav pieļaujama.

Slimnīcas personāls pēckovida periodā piedzīvo lielu pacientu pieplūdumu, tomēr tas nedrīkstot ietekmēt komunikāciju ar pacientiem. Lielākā pacientu daļa gan ir tādi, kuri varēja uz slimnīcu arī nebraukt.

"Man ir jāsaka dziļa nožēla par to, ka komunikācija nav bijusi no tām veiksmīgākajām. Gribētos vecākiem atvainoties. Šobrīd ļoti strādājam, lai darbinieki arī stresa situācijās komunicētu atbilstoši. Mēs šeit prioritizējam pacientus krāsās: zaļā, oranžā un sarkanā. ”Zaļie” pacienti veido lielāko daļu, tā ir pacientu daļa, kuriem būtu jāvēršas pie ģimenes ārsta, ambulatori pie pediatra, viņiem nav nepieciešama neatliekama palīdzība," pauž pediatre, Bērnu slimību klīnikas virsārste Alla Silova.

Mediķi darba laikā, ja vien nav nepieciešama neatliekama palīdzība, iesaka sākotnēji vērsties pie ģimenes ārstiem. Tāpat darba laikā, zvanot uz 80708866, var pieteikties konsultācijai ar Bērnu slimnīcas pediatru. Arī pēc darba laika - no astoņiem vakarā līdz astoņiem rītā, zvanot uz 26112887, konsultācijai pieejams pediatrs.

Uzzini pirmais, par ko runā Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram kanālā.

 
Autorizācija
Komentē Jaunākais: Šodien, 10:55

Jaunākās diskusijas