Vīra bērēm "ātrajā kredītā" paņemtie 1500 eiro nu atraitni draud izputināt

tautaruna.lv 24.februāris, 22:05
 
Ziedonis Pumpurs/F64
Pēc vīra nāves 2020.gadā ventspilniece Solvita nonāca lielās finansiālās grūtībās: lai izdzīvotu un nostabilizētos patstāvīgai dzīvei, naudas nepietika, tāpēc aizņēmās 1500 eiro no nebanku aizdevēja “Credit24”. Kredīta slogs izrādījies pārlieku smags un draud sievieti izputināt, vēsta TV3 raidījums "Bez Tabu".

Solvita raidījumam “Bez Tabu” stāstīja, ka 2020. gadā pēc vīra nāves bija jāuzsāk jauna, patstāvīga dzīve, bet trūka līdzekļu nelaiķa dzīvesbiedra bēru organizēšanai un citu saistību segšanai. Solvita aizņēmās naudu 1500 eiro no nebanku aizdevēja “Credit24”.

Telefonsaruna [ar “Credit24” pārstāvi] bija ļoti skaista, man pasaka, ka saistības būs uz gadu, ka man jāmaksā 129,58 eiro mēnesī. Izrēķināju, ka pārmaksa procentos ir izdevīga.

Apritot gadam kopš naudas aizņemšanās, kura laikā maksājumus veikusi godprātīgi, nodomājusi, ka parādu atdevusi. Nu jau pagājuši vēl vairāki mēneši, bet Solvita turpina saņemt rēķinus. Būdama neizpratnē, par ko liek maksāt, Solvita sazinājās ar naudas aizdevēju, kura pārstāvis paskaidrojis, ka viņa noslēgusi līgumu, kas paredz atmaksu trijos gados. Tāpat viņa informēta, ka nepilni 130 eiro, ko kliente maksājusi ir minimālais ikmēneša maksājums un ka gada procentu likme viņas kredītlīnijai ir 155 procenti. Tas nozīmē, ka, maksājot 130 eiro trīs gadus, Solvita krietni pārmaksās procentos.

Par tādu naudu es vīram varēju ne vien bēres uzrīkot, bet marmora pieminekli uzlikt ar visu krūšu tēlu!

sacīja Solvita.

Solvita raidījumam pauda, ka ir šokēta par nesen uzzināto no “Credit24”, uzsverot, ka 2020. gadā aizdevēja pārstāvis neesot neko minējis par saistībām uz trim gadiem.

“Credit24” uzrunāja arī raidījums “Bez Tabu”, kam aizdevējs skaidroja, ka sadarbības nosacījumi tikuši izskaidroti.

“Credit24”: "Informācija par līguma noteikumiem un atmaksas kārtību katram klientam tiek izklāstīta, piesakoties aizdevumam, neatkarīgi no tā, vai klients pilda pieteikumu patstāvīgi vai telefoniski, kopā ar aģentu. Aizpildot pieteikumu, ir redzama visa svarīgākā informācija, kā arī tā tiek mutiski izstāstīta klientiem, kuri piesakās pa telefonu. Līguma kopija ar visiem līguma datiem tiek izsūtīta klientam līguma noslēgšanas dienā klienta izvēlētā komunikācijas kanālā (pasts, e-pasts). Pēc līguma noslēgšanas kredītlīnijas individuālie noteikumi ir katram klientam brīvi pieejami pašapkalpošanās portālā, sadaļā ”Rēķini un Līgumi”".

Vienlaikus “Credit24” norādīja, ka 2020. gadā telefonsarunā ar Solvitu netika apspriesti līguma nosacījumi, jo kredītlīnijas līgums tika slēgts vēl iepriekš 2018. gadā, kad Solvita kredītlīnijas ietvaros aizņēmās pirmoreiz. 2020. gadā līguma nosacījumi netika izrunāti vēlreiz, jo aizdevējs pieļāvis, ka Solvitai tie ir skaidri.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) ar raidījuma starpniecību atgādināja, ka ir skrupulozi jāiepazīstas ar līguma nosacījumiem pirms saistību uzņemšanās un ka par neskaidrībām jāvaicā potenciālajam aizdevējam vai kādam citam ekspertam, vēršoties, piemēram PTAC. Tāpat PTAC atgādināja, ka aizdevējiem jāsniedz skaidra, saprotama informācija par sadarbības nosacījumiem. Nekad nebūs lieki vēlreiz atgādināt “spēles noteikumus”, ja klients, kā šajā gadījumā, sen nav aizņēmies naudu.

Gan PTAC, gan “Credit24” norādīja, ka Solvita, maksājot minimālo ikmēneša naudas summu, iespējams, neapzināti izraudzījusies neizdevīgāko atmaksas veidu. Solvitas “Credit24” klienta profilā interneta vietnē redzams, ka, lai gan gada laikā samaksājusi vairāk nekā aizņēmusies, atmaksājamā summa knapi nodzisusi. Tas ir tādēļ, ka maksājot minimālos maksājumus, tiek pārsvarā apmaksātas procentu saistības, nevis pamatsumma. Solvita raidījumam stāstīja, ka atmaksājamās summas lēno sarukšanu novērojusi, bet domājusi, ka tā ir tehniska kļūme.

“Credit24”:

Līgumā noteiktais atmaksas termiņš ir maksimālais periods. Maksājumus ir iespējams veikt arī lielākā apmērā, nekā norādītais minimālais mēneša maksājums, tādējādi kredītu dzēšot ātrāk un samazinot kopējo atmaksājamās summas apmēru. Klientus cenšamies vairākkārt informēt par šo iespēju mūsu izsūtītajos rēķinos, kā arī telefoniski.

Uzzini pirmais, par ko runā Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram kanālā.

 
Autorizācija
Komentē Jaunākais: Šodien, 17:19

Jaunākās diskusijas