Pandēmija beigusies? Lidostā atkal jāstāv garās rindās

tautaruna.lv 21.jūnijs, 18:48
 
Vladislavs Proškins/F64
Pirmspandēmijas laikā rindas lidostā “Riga” nebija nekas neparasts. Bija pat brīdis, kad pasažieriem rekomendēja ierasties lidostā 3 stundas pirms reisa. Pandēmijas laikā savukārt lidostā bija tukšs un kluss. Reisi bija reti un tie nebija piepildīti. Ceļošana šobrīd ir atsākusies. Diemžēl arī rindas.

2021.gada maijā Latvijas lidsabiedrība “airBaltic”, veicot 1310 lidojumus, pārvadājusi 67 300 pasažieru jeb par 37% vairāk nekā iepriekšējā mēnesī. Visticamāk, jūnijā pārvadāto pasažieru skaits būs vēl lielāks. Šovasar “airBaltic” piedāvā tiešos lidojumus no Rīgas uz vairāk nekā 70 galamērķiem, tostarp uz septiņiem galamērķiem Itālijā, septiņiem Grieķijā un sešiem Spānijā, kā arī uz vairākiem citiem atpūtu galamērķiem. Savukārt “ Wizz Air “ šobrīd piedāvā lidojumus 13 maršrutos uz 10 valstīm.

Latvijas televīzijas korespondente Briselē Ilze Nagla mikroblogošanas vietnē “Twitter” vakar bija ievietojusi tvītu, kurā dalījās ar faktu, ka rindā uz bagāžas nodošanu “airBaltic” reisam bija jāstāv 45 minūtes. Un pēc tam rinda uz drošības kontroli rinda bijusi trīs reizes garāka. “Cilvēku ceļošana laikam pārsteigusi airBaltic nesagatavotu tāpat kā sniegs Rīgas domi katru gadu,” ironizē I. Nagla.

Novērojumos par garām rindām lidostā ir dalījušies arī citi pasažieri. “Sestdien tika aizkavēts airBaltic reiss, jo lidostas cilvēkresursu darbinieku kapacitāte ierobežoja bagāžas apstrādi (info no reisa kapteiņa paziņojuma par kavēšanās iemeslu). Vai tas ir OK?,” retoriski “Twitterī” jautā cita pasažiere. Dažs norāda, ka rindas lidostā ir nevis avikompāniju, bet gan lidostas atbildība.

“Es līdzīgas problēmas novēroju Wizzair reisiem Londonas Ļutonas un Lisabonas lidostās dažas nedēļas atpakaļ. Galvenā problēma - neizsniedz online boarding pass,bet visus papīrus pārbauda pirms iečekošanās. Lidostās vajadzētu iečekošanos atļaut 3h pirms reisa + papildus cilvēkus,“ redzēto citās lidostās atklāj cita ceļotāja.

Vieni spriež, ka rindas veidojas tāpēc, ka lidostās tagad ir jāpārbauda Covid-19 testu vai sertifikātu esamību, citi domā, ka pie vainas ir kādreizējā lidostas darbinieku un aviokompāniju pandēmijas sākumā īstenotā masveida darbinieku atlaišana. Lidojumi pamazām sāk atgriezties, bet visi iepriekšējie darbinieki nav pieņemti atpakaļ.

“Redzot reisu piepildījumu jau iepriekš, nav iespējams plānot tehnisko personālu??Tas nav tikai par apkalpošanu, bet kavētiem savienojumiem taču! “ pamatoti norāda cita “Twitter” lietotāja.

Komentē 3

 
Anonīms
 

Pastāv abas problēmas, maz darbinieku, sertfikātu un testu pārbaude utt. Bet arī pastāv pasažieru vaina, pienākot pie reģistrācijas nav sagatavoti visi dokumenti kuri jāuzrāda. Sākās meklēšana pa visām kabatām un somām, neaizpildītas anketas un digitālās covidpases attiecīgai valstij. Tajā brīdī var izteikt apbrīnu lidostas darbinieku saglabātajam mieram, laipnìbai un pacietībai. Jo pasažieri, kuri gaida savu reģistrāciju, morāli uzsprāst. Jā, reģistrācija notiek lēni, bet ja mēs esam paši savu darbiņu paveikuši labi, tad arì reģistrācija ir raita.

.

22.jūnijs, 9:07 Atbildēt

Nu ko var ņemties. Maz reisu, slikti. Nekur nevar aizbraukt, slikti. Visi izslāpuši pēc ceļošanas. Jā, ļoti daudz darbinieku pandēmijas dēļ tika atlaisti. Tagad variet ceļot un atkal nav labi. Rindas. Rindas ir daudzās lidostās, ne tikai Rīgas. Esiet krietni pasažieri - sagatavojiet visus dokumentus, iepazīstieties ar drošības noteikumiem un sagatavojieties drošības kontrolei, neņemiet līdzi neko lieku!!! Tad arī rindas virzīsies uz priekšu raiti. Vai domājiet, ka lidostas darbiniekiem ir viegli visus apkalpot pilnās maiņās strādājot pa padsmit stundām maskās šajā karstumā? Esiet taču saprātīgi un cilvēcīgi, nevis egoisti.

22.jūnijs, 11:44 Atbildēt

R.lidosta ir pilnīgs goavno

30.jūnijs, 0:05 Atbildēt
 
Autorizācija
Komentē Jaunākais: Šodien, 23:38

Jaunākās diskusijas