Zēns cenšas nodot veikalā saplīsušu skūteri; process izvēršas nepatīkami

tautaruna.lv 12.jūl
 
Ģirts Ozoliņš/F64
Vaiņodnieces Rasas dēls vairākus gadus krājis naudu, lai nopirktu sen kāroto elkektroskūteri. Viņam tas izdevies, taču prieks ildzis vien pāris nedēļas, jo ierīce pēkšņi pārstājusi darboties.Nesaprotot, kā kļūmi labot, Rasa, ņemot līdzi garantijas čeku, vedusi to atpakaļ uz veikalu Liepājā. Pārdevēja piedāvājusi izmantot atteikšanās tiesības, vēsta raidījums "Bez Tabu".

Baidoties, ka skūteri piemeklējusi kāda nopietna liksta, ko remontdarbnīcā novērst nav iespējams, Rasa piekritusi atgūt samaksāto naudu un meklēt jaunu braucamrīku. Pēc mēneša atskanējis zvans, kas licis vaiņodnieces acīm ieplesties!

Zēna māte raidījumam norāda: “Viņi man pateica, ka viņiem ir divas ziņas - viena ir slikta, viena ir laba. Laba ir tā, ka viņi atdos 415 eiro, sliktā ziņa ir tā, ka viņi man no tās lielās summas man atskaitīs nost 15% par to, ka elektriskais skūteris bijis nosmērēts ar dubļiem, “nokāpļāts”, saskrāpēts. Dēls man ir pedants, viņš to tīrīja, viņš to pieskatīja. Kur viņi mums tos dubļus ir dabūjuši, es nesaprotu!”

Rasa uzņēmuma apgalvojumus sauc par meliem un aicina tos pierādīt. Veikals gan atsakās situāciju komentēt, sakot, ka informāciju par klientiem neizpauž. SIA ”MK TRADE” klientu servisa pārstāvji vien aicina gadījumā, ja patērētājs uzskata, ka pārkāptas tā tiesības, vērsties “RD Electronics” ar rakstveida iesniegumu, uz kuru sniegšot rakstveida atbildi Patērētāju tiesību aizsardzības likuma noteiktajā kārtībā un termiņā.

PTAC pārstāve Santa Zarāne norāda: “Pirmkārt, pieņemšanas nodošanas aktā patērētāja pati, izsniedzot veikalā atpakaļ preci, ir parakstījusies par to, ka prece ir bijusi lietota un vizuāli netīra. Tajā pat laikā, ja ir dokuments, kuru veikals iedod patērētājam parakstīt, ir jāizlasa, kas tur ir rakstīts. Šobrīd apstrīdēt to vairs nav iespējams, tad būtu bijis jāuzņem tās fotogrāfijas.”

S. Zarāne uzsver, ka parasti preci vispirms mēģina salabot, taču, ja tas neizdodas, tad var apmainīt pret citu. Ja arī tas nav risinājums, tad tiekot atdota nauda. Ja skūteris iegādāts un izmantots, braucot pa ielām, tad tas nozīmējot, ka ierīce ir lietota, kas neesot pielīdzināma apskatei veikalā, tāpēc varot tikt samazināta summa, kas tiek atdota patērētājam, pamatojoties uz nolietojamības pazīmēm. Kādā apmērā summa tiek samazināta, esot jājautā pašam veikalam.

Kad cerības atgūt dēla braucamrīku un naudu teju vai zudušas, Rasai no veikala pienācis negaidīts e-pasts, kurā SIA “MK Trade” paskaidro, ka, pamatojoties uz servisa centra sniegto informāciju, prece darbojoties atbilstoši ražotāja tehniskajam raksturojumam un izvirzītajām prasībām. Prece esot darba kārtībā. Par to Rasa šaubās, jo izmēģinājuši tā un citādi, bet skūteris nav kustējis uz priekšu ne par metru. Taču apliecinošu dokumentu par to, ka braucamrīks pabijis remontdarbnīcā, Rasa nav saņēmusi. Uzņēmuma pārstāvji mierina, - tas tikšot izsniegts, elektroskūteri saņemot.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā iesaka Rasai pieņemt izvēli par labu skūtera salabošanai, nevis naudas atgūšanai. Ja tomēr ar uzņēmumu vienoties neizdodas, sievietei iespējams vērsties pēc palīdzības pie patērētāju sargiem.

Komentē 10

 
Anonīms
 

Saremontēs un varēs atkal braukt. Par ko kašķis?

12.jūlijs Atbildēt

Tādam izsalkušam sīkajam neviens neuzticētu darbu dot, priekškam vajadzīgas tādas pārvietošanās mantas kuras pataisa nabadzīgāku. Savas tukšās smadzenes var pārvietot kamēr lietus līst virsū. Viņu pat nevar nekur pieķēdēt.

12.jūlijs Atbildēt

Tad jau beigās viss labi beidzās, ko..?

12.jūlijs Atbildēt

VISI (pasvitroju - VISI) pārdevēji cenšas apkrāpt pircēju! Tāda ir viņu daba

12.jūlijs Atbildēt

Mani šitā pat uzmeta par apaviem CCC, tāpēc vairs NEKAD tur ne iepirkšos un citiem neiesaku to darīt. Arī pēc pāris nedēļu lietošanas saplīsa apavi. Kad atdevu veikalā lai atgriež naudu man pateica ka apavi IR LIETOTI un NETĪRI un tāpēc man naudu neatgriezīšot. Uzmanieties, tie visi ir krāpnieki un tam nav nekāda sakara ar preces faktisko stāvokli, bet tikšu ar caurumu likumā, kuru tie visi cītīgi izmanto! Būtu jāveido kaut kāds saraksts ar krāpniecīgiem uzņēmumiem, tā teikt tautai savi varoņi ir jāzina... Un tad pilnīgs boikots tādiem darboņiem... Tikai tā varēs šito sērgu izskaust. Nu vai arī jāmaina likums, kas visdrīzāk nenotiks.

12.jūlijs Atbildēt

hall sensori nodega,diezin vai kas cits būs,bet prece ir jāapmaina pret jaunu,ja vien nav pagājis vairāk kā mēnesis,ja vairāk,tad garantijas remonts.

12.jūlijs Atbildēt

Piderass dzelme par visu piķo,,viņu pis gan kašers,gan kivičš,pideri tura buru!

12.jūlijs Atbildēt

PTCA komenti nav saistoši nevienam .ne RD ,ne kam citam..

Varu ieteikt variantu---policijā iesniegumu par apmelošanu ,faktu sagrozīšanu,cilvēka reputācijas nomelnošanu un brāķa preces ""iesmērēšanu"" tas pret RD.Tālāk sniegt prasību tiesā pret RD , kopā ar PTCA rekomendācijām vai ko tur viņi it kā dod...vnk ņemt un RD izsmērēt pa pilnu programmu...

13.jūlijs Atbildēt

Nesapratu, kādēļ jānodod veikalā saplīsis skūteris, lai paši tiek galā, ja virsraksts būtu : zēns veikalā cenšas nodot saplīsušu skūteri, tad varētu padomāt.

14.jūlijs Atbildēt

Gan jau puika bija gonkojis uz pilnu klapi..kamer tas luznitis neiztureja tadu bruki.Gan jau bija noskrambats un apbruzats,dublus atrada kaut kur apaksa ko no augsas neredzet.Dpma laba..dabun atpakal pilnu naudu ,iet uz citurieni un peerk atkal jaunu..un gonko talak..hi..hi

19.jūlijs Atbildēt
 
Autorizācija
Komentē Jaunākais: Šodien, 20:32

Jaunākās diskusijas