Zēns cenšas nodot veikalā saplīsušu skūteri; process izvēršas nepatīkami

tautaruna.lv 12.jūlijs 2020, 18:41
 
Ģirts Ozoliņš/F64
Vaiņodnieces Rasas dēls vairākus gadus krājis naudu, lai nopirktu sen kāroto elkektroskūteri. Viņam tas izdevies, taču prieks ildzis vien pāris nedēļas, jo ierīce pēkšņi pārstājusi darboties.Nesaprotot, kā kļūmi labot, Rasa, ņemot līdzi garantijas čeku, vedusi to atpakaļ uz veikalu Liepājā. Pārdevēja piedāvājusi izmantot atteikšanās tiesības, vēsta raidījums "Bez Tabu".

Baidoties, ka skūteri piemeklējusi kāda nopietna liksta, ko remontdarbnīcā novērst nav iespējams, Rasa piekritusi atgūt samaksāto naudu un meklēt jaunu braucamrīku. Pēc mēneša atskanējis zvans, kas licis vaiņodnieces acīm ieplesties!

Zēna māte raidījumam norāda: “Viņi man pateica, ka viņiem ir divas ziņas - viena ir slikta, viena ir laba. Laba ir tā, ka viņi atdos 415 eiro, sliktā ziņa ir tā, ka viņi man no tās lielās summas man atskaitīs nost 15% par to, ka elektriskais skūteris bijis nosmērēts ar dubļiem, “nokāpļāts”, saskrāpēts. Dēls man ir pedants, viņš to tīrīja, viņš to pieskatīja. Kur viņi mums tos dubļus ir dabūjuši, es nesaprotu!”

Rasa uzņēmuma apgalvojumus sauc par meliem un aicina tos pierādīt. Veikals gan atsakās situāciju komentēt, sakot, ka informāciju par klientiem neizpauž. SIA ”MK TRADE” klientu servisa pārstāvji vien aicina gadījumā, ja patērētājs uzskata, ka pārkāptas tā tiesības, vērsties “RD Electronics” ar rakstveida iesniegumu, uz kuru sniegšot rakstveida atbildi Patērētāju tiesību aizsardzības likuma noteiktajā kārtībā un termiņā.

PTAC pārstāve Santa Zarāne norāda: “Pirmkārt, pieņemšanas nodošanas aktā patērētāja pati, izsniedzot veikalā atpakaļ preci, ir parakstījusies par to, ka prece ir bijusi lietota un vizuāli netīra. Tajā pat laikā, ja ir dokuments, kuru veikals iedod patērētājam parakstīt, ir jāizlasa, kas tur ir rakstīts. Šobrīd apstrīdēt to vairs nav iespējams, tad būtu bijis jāuzņem tās fotogrāfijas.”

S. Zarāne uzsver, ka parasti preci vispirms mēģina salabot, taču, ja tas neizdodas, tad var apmainīt pret citu. Ja arī tas nav risinājums, tad tiekot atdota nauda. Ja skūteris iegādāts un izmantots, braucot pa ielām, tad tas nozīmējot, ka ierīce ir lietota, kas neesot pielīdzināma apskatei veikalā, tāpēc varot tikt samazināta summa, kas tiek atdota patērētājam, pamatojoties uz nolietojamības pazīmēm. Kādā apmērā summa tiek samazināta, esot jājautā pašam veikalam.

Kad cerības atgūt dēla braucamrīku un naudu teju vai zudušas, Rasai no veikala pienācis negaidīts e-pasts, kurā SIA “MK Trade” paskaidro, ka, pamatojoties uz servisa centra sniegto informāciju, prece darbojoties atbilstoši ražotāja tehniskajam raksturojumam un izvirzītajām prasībām. Prece esot darba kārtībā. Par to Rasa šaubās, jo izmēģinājuši tā un citādi, bet skūteris nav kustējis uz priekšu ne par metru. Taču apliecinošu dokumentu par to, ka braucamrīks pabijis remontdarbnīcā, Rasa nav saņēmusi. Uzņēmuma pārstāvji mierina, - tas tikšot izsniegts, elektroskūteri saņemot.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā iesaka Rasai pieņemt izvēli par labu skūtera salabošanai, nevis naudas atgūšanai. Ja tomēr ar uzņēmumu vienoties neizdodas, sievietei iespējams vērsties pēc palīdzības pie patērētāju sargiem.

Uzzini pirmais, par ko runā Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram vai Whatsapp kanālā.

 
Autorizācija
Komentē Jaunākais: Šodien, 12:10

Jaunākās diskusijas