Pēc notikumiem uz Tallinas šosejas autovadītājs brīdina citus šoferus

tautaruna.lv 26.jūn
 
Ekrānuzņēmums no Facebook
Jau ziņojām, ka vakar Saulkrastu novadā smagās automašīnas "Renault" ar piekabi vadītājs uzbrauca divām gājējam. Abas sievietes no gūtajām traumām notikuma vietā mira. Par bīstamiem manevriem, kas notiek uz tās sauktās Tallinas šosejas dalās un lūdz aizdomāties citus autovadītājus arī šoferis Artūrs.

"Šis būs tas mirklis, kad "kāpšu ārā no skapja" un publiski atzīšos, ka posmā no Saulkrastiem uz Rīga gandrīz katru dienu braucu kā "stulbais pensionārs". Un katru reizi piedzīvoju vienu un to pašu. Tātad, es esmu viens no "pensionāriem", kas brauc aptuveni 100 km/h robežās pa šoseju, neizmantojot "paldies joslu". Ar retiem un specifiskiem izņēmumiem es nenobraucu no ceļa, lai palaistu kādu, kas grib man pabraukt garām ar 105 km/h, mirkšķina ar tālajiem un citādi spiež nost.

Tiem, kas šo ceļu salīdzina ar, piemēram, Poliju, jāatgādina, ka Latvijā ceļu drošības noteikumos tāda satiksme nav paredzēta, bet konkrētajā ceļa posmā ir ļoti daudz uzbrauktuves, kurās šis "paldies ceļš" vienkārši izbeidzas.

Šķiet, neesmu gluži principiāls idiots, bet ikdienā braucot pa šo riskanto ceļu, uzskatu, ka braukšanas veids, kad man faktiski jānobrauc no ceļa, lai palaistu kādu steidzīgāku, šādā ceļā ir ļoti kļūdains un riskants. Iespējams, tieši tāpēc uz šī ceļa mēdz būt tik daudz avārijas ar letālu iznākumu. Jo uz šīs "paldies joslas" ļoti bieži mēdz būt atstātas automašīnas, braucoši riteņbraucēji vai kājāmgājēji, jā - arī nepareizā virzienā ejoši un bez atstarojošām vestēm.

Ekrānuzņēmums no Facebook

Man nebūtu nekas pret palaist garām dzinējus. Problēma ir tāda, ka siltā laikā braucēji satrakojas, visi iedalās laidējos un dzinējos un ceļa posmā Saulkrasti-Rīga brauc faktiski 4 joslās: vienā virzienā paldies josla, dzinēju josla un tieši tāpat pretī. Bet četrām joslām šis ceļš pa šauru un par neiederīgu negaidītām, pēkšņām situācijām. Riskanti un nepatīkami. Tiem, kam mazi bērni mašīnā, manas sajūtas sapratīs...

Šī "paldiesjosla" arī dod dzinējiem kaut kādu īpašu pārdrošību dzīt "purns purnā" - ja Tu nenobrauc no ceļa pretimbraucošam dzinējam, arī tad Tu skaities "spītīgs pensionārs". Proti, sanāk, ka man jāizmanto "paldies josla" arī tad, ja mani neviens nedzen, vienkārši, lai izvairītos no pretimbraucoša idiota.

Tik bieži piedzīvots, ka kāds smagais brauc pa "paldies joslu", lai laistu garām steidzīgos, bet tad vienā brīdī smagajam vairs nav kur likties, jo izrādās, ka "paldies ceļš" ir parasta ceļa nomale, ko kāds arhitekts ir padarījis platu. Vai varbūt tumsā var nepaspēt noreaģēt.

Nezinu, vai sanāca, bet ar šo visu gribēju aicināt neizmantot "paldies joslu" kā joslu, pa kuru braukt. Aicinu visus, kas brauc ar auto, kļūt par "pensionāriem", nevis steidzīgajiem ceļu valdniekiem," raksta autovadītājs Artūrs.

Komentē 20

 
Anonīms
 

Nu, man šķiet, stipri garām. Ja tas aprakstīts braukšanai tumsā, daļēji piekrītu. Uz paldies joslas riteņbraucēju dienā var ieraudzīt pa kilometru un vadītājam ir laiks izdomāt savu rīcību. Piebraucot tuvāk šķērslim, ieslēdzi kreiso un brauc pa savu joslu, un neviens tev garām neskries.

Spītējot steidzīgākiem braucējiem un nedodot viņiem ceļu, nepatikšanu būs vairāk.

26.jūnijs Atbildēt

Kas tās par muļķibām!UK piemēram soda par šādu palaišanu pa ''paldies joslu"'Un kuros SN ir rakstīts par kaur kādu ''paldies joslu''?Man jābrauc ievērojot SN un vēl būs jāmūk malā no kaut kādiem pajoliem kuri skrien neievērojot ātruma ierobežojumus?(nerunāju par spec transporu)Ja es braucu ievērojot ātruma ierobežojumus tad lai aizmugurē sinalizē un taurē kamēr viņam slikti metas.

26.jūnijs Atbildēt
Sid Poko > andrejs.kirilovs

TEV NAV PILNS TABLO!!!! TU ESI POTENCILS SLEPKAVA UZ CElA!!!!!

26.jūnijs Atbildēt

Es esmu tas riteņbraucējs un man ir spilgta lampiņa kuru var tālu redzēt. Bet to neredz tie auto kas pa šo "paldies" joslu brauc aiz fūres vai kaut vai lielāka kravas busiņa. Fūre paies malā bet tas kas aiz viņas nepaspēs, jo neredz riteņbraucēju vai gājēju. Ceļa apmale nav domāta braukšanai

27.jūnijs Atbildēt

Kàdas tad bûs nepatikšanas???

29.jūnijs Atbildēt
Roberts > daiga.rutka

Lampiņa tev pakaļā, kad mēnešreizes

30.jūnijs Atbildēt

tā sauktā paldies josla nav domāta nedz palaist ,nedz arī braukt.Tā domāta ja notiek kāda šaize,lai ir kur apstāties.Ja kādam vajag braukt ātrāk ,lai apdzen un pie kājas visi mirkšķinātāji un pīpinātāji.

26.jūnijs Atbildēt

kur csdd koments?

26.jūnijs Atbildēt

Pilnībā piekrītu Baibai. Pie tās šosejas esmu uzaugusi, skolā gājusi. Ja kāds auns sēž pie auto stūres, cenšas apdzīt visus pēc kārtas ar ātrumu, ka šķiet auto tūlīt pacelsies, kā lidaparāts, iedomājies sevi par šosejas valdnieku, tad tas ir maigākais, ka nosaucu tādu par aunu. Uz tās šosejas iet bojā arī cilvēki, kuri vakara stundās apkārušies ar atstarotājiem, kā Ziemassvētku eglīte. Tātad Edgar tur nekas nav garām, bet vēl šausminošāk.

26.jūnijs Atbildēt

labs - pareizi .

29.jūnijs Atbildēt

tā šoseja Tallinas virzienā vispār ir murgs un gar Saulkrastiem visnotaļ idiotisma kalngals -pusotra josla - ko vel stūlbāku izdomāt laikam jau nevar...

26.jūnijs Atbildēt

Edgars,pilnigi piekritu..neesmu no dzinejiem,skrejejiem,bet kapec man jabrauc uz 80km/h,ja pielaujamais 100 un ir tacu iespeja palaist garam,ja skatas uz soseju,nevis priecajas tikai par dabu..

26.jūnijs Atbildēt

Marijas kundze, bet es jau par tumsu arī iebildu.

Bez tam, ne jau tas teicamnieka sindroms praktiskajā dzīvē visur pielietojams. Jūs jau 100% nevarat zināt kas aizmugurē Jūs vēlas apdzīt.Ir gadījumi, ka aizmugurēja mašīna ved jauno māmiņu uz slimnīcu, vai kādu smagi traumētu, čūskas sakostu u.t.t. Bet Jūs pašapmierināti braucat pa braucamas joslas vidu un priecājaties ka pārvaldat visu satiksmi. Ja pa 100 km Jūs palaižat garām piecas, vai sešas mašīnas, tas nav briesmīgi, bet ja ir daidz vairāk mašīnu, kas vēlas apdzīt - Jūs braucat par lēnu. Un tas gan ir rakstīts satiksmes noteikumos - Jums jāiekļaujas satiksmes plūsmā.

26.jūnijs Atbildēt

JA ESI TIK STEIDZĪGS UN ATBILDĪGS , TAD IR VISAS IESPĒJAS - AVĀRIJAS GAISMAS PIEVĒRŠOT CITU SATIKSMES DALĪBNIEKU UZMANĪBU ; TAD VAR ARĪ ZIŅOT DIENESTIEM - TĀDA SITUĀCIJA UN TĀ NOTIEKĀS UN APZINĀTI TĀ DARU - VISIEM VAIRĀK INFO - SLIMNIEKS, NELAIMES GADĪJUMS UTT. BET NE JAU VISI UN KATRU DIENU ŠITĀ BRAUC - VIENKĀRŠI NĒSĀTIES PIERADUMA , NEKAUNĪBAS UN STULBUMA DEMONSTRĒŠANAS DĒĻ . SATIKSMĒ IEKĻAUJAMIES NEVIS PĀRKĀPJOT , BET IE

VĒROJOT CSN .

29.jūnijs Atbildēt

Ko var spriedelēt viss jau ir sen izrunāts lvceli.lv/uncategorized...but-vai-nebut/ lielākā daļa tur braucošo neievēro noteikumus tādēļo rodas avārijas situācijas un viss.

27.jūnijs Atbildēt

TĀ NAV SPĪTĒŠANA , BET JA VAJADZĒS TAD PAMĀCĪŠU PATS UN VĒL TĀDU PRIEKU SAGĀDĀŠU TIEM ĪPAŠAJIEM , KAS BRAUC ĀTRĀK PAR ATĻAUTO UN ATĻAUJAS BŪT BRĪVIEM NO VISA - LAI VAIRĀK BRAUKT NEGRIBĒTU VISPĀR . PĀRGUDRIE ATRADUŠIES . VISAS IESPĒJAS IZMANTOŠU .

29.jūnijs Atbildēt

nekādas ,, paldies joslas ,, nav un ir jāievēro noteikumi .

29.jūnijs Atbildēt
Ivo

Tieši TĀ!!!! Un PUNKTS!!!! :)

1.jūlijs Atbildēt

Tipiska amatieru muldēšana . Tā vien šķiet ka galvenais izveidot sastrēgumu uz ceļa it īpaši svētdienas vakaros braucot uz Rīgu. Ja gājēji ies pēc noteikumiem un velosipēdisti ievēros vismaz elementāros noteikumus tad risks ir minimāls.

30.jūnijs Atbildēt

Tas jautājums ir jārisina ļoti vienkārši- pārtrauktā līnija jāuztaisa par nepārtraukto. Ja jau Latvijā pieņemts daudz ko špikot no Igauņiem, tad ceļu izveide būtu Nr.1

Igaunijā visiem lielajiem autoceļiem ir asfaltēta mala ap 1m platumā un nepārtraukta līnija.

30.jūnijs Atbildēt
 
Autorizācija
Komentē Jaunākais: Šodien, 4:13

Jaunākās diskusijas