Absurds: Divi mazi bērni veikalā Rīgā pazaudē vecākus - darbiniekiem vienalga

Portāls nra.lv 13.mar
 
pixabay.com
Agnese sociālajā tīklā Facebook raksta par radušos situāciju svētdien Rīgā, kur sieviete veikalā atrada divas māsiņas, kuras bija noklīdušas no vecākiem.
Šovakar, 11.martā ap plkst.20:30, Valdemāra Rimi 5 metrus no ieejas un info kases stāvēja divas mazas meitenītes - ārzemnieces (aptuveni 5 un 3 gadi), viena raudāja un sauca tēti, mazākā stāvēja blakus apjukusi.

Uzrunāju, noskaidroju, ka vecākā nedaudz prot angliski, pazaudējušās no vecākiem, kā sauc tēti, kā pašas utml info, lai saprastu, ko meklēt. Ar vēl vienu ieinteresētu pircēju sarunājām, ka viņa iet pa veikalu meklēt vecākus, es palieku ar meitenēm un savu trīsgadnieku turpat uz vietas. Netālu bija vīrietis ar dāmu, viņiem izskaidroju situāciju un palūdzu, lai vēršas info kasē, pastāsta situāciju un palīdz caur skaļruni, un droši vien ar apsargu iesaisti, atrast vecākus. Vismaz tādu scenāriju es biju iedomājusies.

Un tad no info kases puses sāka plūst neiedomājami atsaucīgi, situāciju adekvāti uztveroša cilvēka teksti - nū, es angliski vispār slikti runāju; varbūt jums pie apsarga jāpieiet; ko tad es te varu palīdzēt; utml. Vīrietis beigu beigās izlūdzās, ka tiks pasaukts menedžeris. Lieki piebilst, ka apsargs pienāca, nedaudz paklausījās dialogu un aizgāja.

Minūtes iet, meitenes it kā pasmaida, sarunājas ar mani, bet bažas aug augumā, un asaras lielumā. Līdz beidzot lieliskā, atsaucīgā pircēja pa to laiku jau bija apstaigājusi veikalu, atradusi vecākus, atvedusi tēti pie mums. Notika aizkustinoša satikšanās, tētis pateicās un atvainojās mums visiem par sagādātajām neērtībām. Visi palīgi sasmaidījās, pateica viens otram atvieglotu paldies un sveiki.

Ģimene bija no Ēģiptes. Tētis, mamma, trīs meitiņas. Divas noklīda, jo aizskatijās mantas. Viņām ļoti patīk Latvijas sniegs, un viņām garšo Latvijas jogurti. Bet viņas pat nenojauta, ka veikalā bija cilvēki, kuriem bija pilnīgi vienalga, ka viņas ir nobijušās, pazudušas no vecākiem lielā veikalā, pasaules otrā malā, kur nerunā viņu valodā, ka viņām katra šīs situācijas minūte ir kā mūžība.

Mans Rimi (tā jūs aicināt sevi dēvēt mūsu prātos), es apņemos turpmāk publiski norādīt uz visām jūsu kļūdām un neizdarībām (jūsu veikalos esmu katru trešo dienu, un ticiet man, pamanu daudz ko) līdz brīdim, kad publiski atvainosieties, un parādīsiet, ka Rimi darbiniekiem ir instrukcija un veikta iepazīstināšana ar to, kā rīkoties šādā situācijā. Un - tas pats par apsardzes firmu, lūdzu, norādiet, kas tā ir, lai varu atzīmēt viņus.

Mīļie cilvēki, attopieties, mūsu zeme deg vienaldzības un nolaidības, kā arī slinkuma un nenovīdības ugunīs! Nākamreiz, kad atkal sagribas gudri pie TV vai internetā pakomentēt, kā vajag, piecelies un izdari labāk!" aicina Agnese.

Ieraksta komentāros "Rimi" sniedzis savu atbildi:

"Agnese, paldies par iesaisti situācijas risināšanā! Esam Jums ļoti pateicīgi. Šajā situācijā varam vien atvainoties par radušos situāciju, jo šādos gadījumos vienmēr notiek apziņošana, izmantojot skaļruni. Visticamāk, apjukums tiešām radās faktā, ka konkrētais info centra darbinieks nerunāja angļu valodā, un pateicoties Jūsu un citu atsaucīgu pircēju iesaistei, situāciju izdevās atrisināt."

Komentē 3

 
Anonīms
 

Tagad arī man ir apjukums: vai patiešām nevienam no info centra darbiniekiem neienāca prātā pa to pašu skaļruni uzaicināt palīgā kādu no pircējiem, kurš prot angļu valodu?! Un vēl - pēc kādiem kritērijiem notiek darbinieku atlase? Ja apjūk tik elementārā situācijā, tad ko varam sagaidīt, ja notiek - Dievs, pasargi!- nopietna nelaime?

13.marts Atbildēt

Labi viens darbinieks nemācēja angļu valodu, bet lielajos veikalos, kā Rimi nestrādā tikai viens cilvēks... Vai tad kādu pasaukt nevarēja kas prot valodu?

14.marts Atbildēt

Bērni gudri darīja,gaidīja pie izejas, vietā,kur vecāki viņus noteikti atrastu bez nekādas citu iesaistīšanās. Ko var maisīties par aizbāzni visiem caurumiem,un vēl izpūš nez kādu traci!

14.marts Atbildēt
 
Autorizācija
Komentē Jaunākais: Šodien, 18:34

Jaunākās diskusijas