Būtiski atcerēties, ka pa tālruni pieprasīt internetbankas autorizācijas rīkus nav tiesīgs neviens, uzsver departaments.
Rīgas Sociālā dienesta darbinieki var zvanīt saviem klientiem, lai pārrunātu sociālo situāciju, bet nekad neprasīs internetbankas pieejas datus. Labklājības departaments vērš uzmanību, ka sociālā dienesta darbinieki sarunu sāks latviešu valodā (un tikai sarunas laikā var pāriet uz valodu, kas cilvēkam ir saprotama), iepazīstinās ar sevi nosaucot vārdu, uzvārdu un no kāda Rīgas Sociālā dienesta teritoriālā centra zvana. Turklāt vienreizējo atbalstu 500 eiro apmērā par katru bērnu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra ieskaitīs automātiski kredītiestādes kontā, kurā persona jau saņem ikmēneša pabalstu.
Tāpat departaments atgādina - ja nepazīstams cilvēks klātienē vai telefoniski piedāvā kaut ko iegādāties, aicina nedarīt to! Labāk pārrunāt radušos situāciju ar saviem tuviniekiem pirms kaut kādu darbību veikšanas. Nelaist savā dzīvoklī nepiederošas personas, nekādā gadījumā neveikt skaidras naudas darījumus un pārskaitījumus svešiniekiem. Aicina pabrīdināt tuviniekus, īpaši sirmgalvjus, jo nereti par krāpnieku upuriem kļūst tieši viņi.
Uzzini pirmais, par ko runā Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram vai Whatsapp kanālā.