Vesela krāpnieku kompānija cenšas no vīrieša izdabūt bankas datus

Lelde Veinberga 22.jūn
 
Pixabay
Sociālajos tīklos izplatīts kārtējais brīdinājums neuzķerties uz krāpniekiem, kuri uzdodas par bankas darbiniekiem un pieprasa nosaukt bankas kartes datus.

"Šodien saņēmu telefona zvanu no neidentifīcējama numura (No caller ID).

Persona,kura runāja krieviski,stādījās priekšā,kā SEB drošības dienesta pārstāvis un satraukti ziņoja,ka no manas bankas kartes tiek veikts nelegāls maksājums. Noskaidrojis,ka maksājumu neveicu es un karte atrodas pie manis, pārslēdza sarunu uz citu operatoru,kurš piedāvāja karti bloķēt uz 24h.

Šādai operācijai esot nepieciešami kartes numuri un mans personas kods. Uz Smart ID tika atsūtīts paziņojums par kartes bloķēšanu, kurš man bija jāapstiprina. Tiktāl viss noritēja ticami.

Aizdomas radīja sarunas pārslēgšanās no viena ''operatora' 'uz citu (3-4 dažādi-visi krieviski runājoši).

Nekavējoties zvanīju uz SEB informācijas dienestu un jautāju vai notikušais ir viņu darbības prakse un atbilst patiesībai. Saņēmu korektu atbildi latviešu valodā, ka esmu kļuvis par KRĀPNIEKU upuri un tā SEB nerīkojas!!! Karte vēlreiz tika nobloķēta un tagad jādodas uz bankas filiāli atjaunot gan karti,gan Smart ID. LŪDZU ESIET UZMANĪGI,JO PĒC BANKAS PĀRSTĀVES VĀRDIEM,ŠĀDAS KRĀPNIECISKĀS DARBĪBAS IR JAUNAS UN ŠIS NAV PIRMAIS GADĪJUMS VIŅU PRAKSĒ," apgalvo Valts.

Jau vairākkārt esam ziņojusi, ka Latvijas bankas brīdina par šāda veida krāpnieciskām shēmām, atgādinot, ka bankas darbinieki šādus zvanus neveic un tik sensitīvu informāciju nekad neprasīs un aicina to svešiniekiem neatklāt.

Komentē 5

 
Anonīms
 

Man ari bij piektdien tads zvans.Es ka teicu to kad atrodos banka lai veiktu kartes nomaiņu,tad uzreiz nolika tel

22.jūnijs Atbildēt

Jā. Un, galvenais viņi visi zina,kurā bankā objektam tā nauda guļ!

22.jūnijs Atbildēt

lūk =--tas ir pareizais jautājums!! Kā viņi var zināt ,kas kuram kādā bankā atrodas..tas vien nozīmē ,ka bankās ir informatori---tātad --SEB banka pati par sevi ir jau neuzticama.

22.jūnijs Atbildēt

saņēmu telefona zvanu no neidentifīcējama numura

Persona,kura runāja krieviski

stādījās priekšā,kā SEB drošības dienesta pārstāvis

operācijai esot nepieciešami kartes numuri un mans personas kods

Uz Smart ID tika atsūtīts paziņojums par kartes bloķēšanu, kurš man bija jāapstiprina

!!! Tiktāl viss noritēja ticami. !!!

Es ceru, ka autors mitinās patversmē garīgi atpalikušajiem ar demenci smagā formā, tad tiešām tas viss varētu būt ticami.

P.S Interesanti kā izskatās Smart ID paziņojums par bloķēšanu?

23.jūnijs Atbildēt

Man atkal zvanīja un uzreiz atvainojās par traucējumiem. Bankas iekšējā internetā kaut kas esot uzkāries un nevarot visu savest iepriekšējā kārtībā, kamēr neesot zināms manas kartes numurs. Vēl pavaicāja, kur karti esot dabūjis. Teicu, ka pie viņiem, jptvmķ! Tad operators vēlreiz atvainojās un teica, ka ieskaitīšot kontā 5 eiro kā kompensāciju par man sagādātājām neērtībām. Numuru, protams, nosaucu - vai man žēl, bet pagaidām ne centa nav pārskaitījuši. Kā lai tic tām bankām, bļē!

23.jūnijs Atbildēt
 
Autorizācija
Komentē Jaunākais: Šodien, 0:27

Jaunākās diskusijas