Es arī domāju, ka mūsu ceļs ir Latvijai kļūt daudznacionālai. Latvijai kā tādai nav nekadas nopietnas, dzīvotspejīgas zinātniskās, vēsturiskās un kultūras bāzes. Nav mums viedu bibleiotēku, daudzu gadsimtu laikā uzkrātu, apkopotu gudrību, ja neskaita tautas dziesmas utt. To jau nevar salīdzināt pat ar šumeru bibliotēkām, Romas un par citu tautu mantojumu nerunājot.
Mūsu internacionālajā laikmetā tautu saaugšana ir neizbēgama. Latvieši būš tikmēr, kamēr būs, bet īsti jēga pat latviešiem nav jēga speciāli palikt par latviešiem sobrīd. Piespiest krievus apgūt latviešu valodu ir primitīva skaudība, atriebība, nezinu, kā to vēl saukt, jo tam vispāŗ nav nekāda racionāla pamatojuma. Es jau nesaku, ka šobrīd vajag valsts valodu krievu valodu ielikt (lai gan nebrinīšos, ka drīz papildus valsts valoda būs angļu), bet mums vismazāk vajadzētu uztraukties, vai kāds krievs runā vai nerunā latviski valodā. Ja viņs var iztikt, dzīvo, strādā, mācās savā lokā, tad kamdēļ viņam tā vajadzīga? Tas pats attiecas uz krievu pārkrievošanu uz ukraiņu valodu - tikpat primitīva un bezjēdzīga doma. Kur nu vēl tāpēc izšaut!
Ja latvieši traki grib vairoties, tad lai dzemdē 10 beŗnus ģimenē (bērnu kvalitātes rādītāji un to cēloņi - atsevišķs jautājums), tad ir cita valsts politika jānosaka. Bet šobrīd pat latvieši ar prieku pārangļojas un jau tagad mentāli pieder angļu kultūrai - pārvācas arī dzīvot uz turieni. Tas ir saprotami, jo nav nekādu pat pagātnes saknu un nākotnes vīzijas visas ir saistītas ar internacionālu mijiedarbību un pat saplūšanu. Latviešus par kultūrāliem cilvēkiem padarīja kristietība, vacu, krievu kultūra, savādāk bija kaut kādi kalpi. Labi, ka Barons apkopoja kaut kādu garīgo mantojumu - tautas dziesmas! Bet kas ir latv. tautasdziesmas ar to citu kultūru mantojumu salīdzinot! Dīvainā kārtā latvieši pie turas pie kaut kādas patriotisma idejas.
Neliegšos, kad biju maza meitene, mēs arī dalījāmies "latviešos un krievos" un tad "latvieši" likās kā savējie. Bet no šī koncepta jau esmu izaugusi.
Iepazīstos arī ar dažādu tautu filozofisko, reliģisko skatījumu un dzirdēju tādu interesantu domu, ka cilvēka dvēsele evolucionē. Pirmajā pakāpē tai rodas dzīvības instinkts, fiziskais spēks, vēlme kaut ko darīt, tad tā uztur ķermeni, apstrādā zemi, gādā ēdienu, nākamajā līmenī lasa, iepazīstas ar dažāda veida informāciju, analizē, kas ir labs, kas slikts, iepazīst dazādus redzējumus, pēc tam iepazīst sevi, - kā jūtas, kas vajadzīgs. Pēc tam attīsta savu individualitāti, apzinās sevi kā personību. Pēc tam strādā rutīniskus darbus, iegūto informāciju pielieto garlaicīgā darbā. Pēc tam iepazīst citu cilvēku dazādus redzējumus, viedoklus, veido attiecības. Tad iepazīst konfliktu, nodevību utt. Pēc tam rodas plašāka koncepcija, ideoloģija. Tad strādā rutīnisku darbu uz lielām masām orientētu. Pēc tam saprot, ka cilveki visi ir vienoti un strādā vairāk uz ideālu, mijiedarbības un labdarības pamata. Bet vēl pec tam vēl vairāk saprot cilvēku vienotību, norobežojas no aktīvas darbības, bet mīl visas dzīvās būtnes vai vismaz saprot tā nepieciešamību. Kopā 12 posmi. Pēdējā posmā jau ir viedie.
Man rodas iespaids, ka Latvijas valdību ir okupejuši tādi, kuri iepazīšt vai nu sevi, vai savu individualitāti, bet nav tikuši tālāk par 6.pakāpi, pēc kura var tikai pielaist pie kalpošanas sabiedrībai. Tāpēč arī rodas tas koncepts "krievs-ienaidnieks" ("krievs nav es"). Sanāk, ka tiešām kādi 5.klasnieki vada valsti.Un nevar jau dusmoties uz to, ka valstī dzīvo tik daudzi garīgie sākumskolnieki un ka tādi ir ieņēmuši valdību. Garīgas izglītības mums, teiksim atklati, nav. Droši vien nekad īsti arī nav bijusi.Cik citas tautas atnesa, tikpat ātri arī aiznesa. Arī krievu auditorija nav visi viedie, bet par kādiem padsmit procentiem tur tiešām ir vairāk - uzkrītoši vairāk parastā tauta viens otram saka labus vārdus un vēl labu.
Pat no pasaku grāmatām atceramies, ka parasti valdībā bija "Zālamanu karalis", - ja valsti arī vadīja karaļi, tad gudrie deva padomus.Bet tagad parlamentā savēlēti .... sākumskolnieki. Un dvēseles attīstība nav saistīta ar fizisko vecumu. Var būt sirms 2.klasnieks, kurš nīst krievus. Dža laikam tālāk par pirmo- impulsu līmeni, tas saucas- "tikko dzimis"- vēl nav ticis. Bet citi jau piedzimst viedi.
Interesanti,ka tāda evolucīja iet pa dazādām dzīves sfērām - intelektu, garīgo līmeni, gribasspēka, disciplinas, individualitātes utt. Bet valdībā būtu jābūt ne tikai ar intelekta un atbilstošu zināšanu kapacitāti, bet arī ar garīgo kapacitāti, lai nav tā, ka ir gudrs ar IQ 200, bet nīst krievus. (Noskatījos filmu par Vjetnamas karu - kurs kars nav bijis briesmīgs ar necilvēcīgiem kara noziegumiem? Tikai, domāju, ja latviešiem butu vara, tad latvieši varētu vēl necilvēcīgāk izturēties par izraēļiem (kā to aprakstīji jau par 2.pas.kara aktivitātēm.) Ko darīt, ja tikko dzimušam iedot ieroci/varu? Dža jau arī mums te, parastiem diskutētājiem, vēl nāvi. Ja būtu mežonīga kaujas vide Vjetnamas (vai citos) laukos, visdrīzāk Dža arī nošautu. Tieši kara laukā un kara apstākļos izpaužās cilvēka zemākās tieksmes jeb nekontrolētais ļaunums, ne tikai stulbums. Tāpēc visos karos ir tik daudz karanoziegumu. Un nato ierindojas kara noziegumu augšgalā.
Vai tad valodai ir vērtība, ja tajā nav draudzības, vienotības, laipnības, rūpes vienam pret otru, garīgs saturs? Latvieši jau sen dzīvo katrs pats par sevi, tikai aiz inerces runā latviski. Valoda pati par sevi nav vērtība, kas ar zobenu un asinsizliešanu jāaizstāv no citiem naidiniekiem (iedomātajiem). Mūsu latvijas māja ir sapostīta jau no iekšienes, kas izpaužas valsts vadīšanā, ģimenes tradīciju graušanā, dzimstības samazinājumā un pēcnācēju kvalitātes kritienā (nav spēcīgu, viedu līderu). Daudziem jauniešiem (latviešiem) vispaŗ nav starpības, vai viņi runā latviski vai angliski. Angliski pat labāk runā.