Tomēr ekspertu novērojumi liecina, ka īpaši liels skaits iepirkšanās mobilo aplikāciju, kas bieži vien ir krāpnieciskas, tiek reģistrēts īsi pirms Ziemassvētkiem, kad cilvēki sāk aktīvi pirkt dāvanas. Pērn krāpnieki visbiežāk maskējās zem tādu populāru zīmolu nosaukumiem kā “Foot Locker”, “Nordstrom”, “Moncler”, “Jimmy Choo” un “Christian Dior”, vēsta laikraksts “The New York Times”. Tāpēc mobilo sakaru operatora BITE kiberdrošības eksperts Adolfas Vala norāda, ka, iepērkoties ar mobilo aplikāciju starpniecību, datu drošībai jāpievērš tikpat liela uzmanība, kā iepērkoties jebkurā internetveikalā.
“Lejupielādējot telefonā krāpniecisku aplikāciju, ierīcē var iekļūt kaitnieciska programmatūra, kas nolasa lietotāja maksājuma karšu datus vai bloķē ierīci, par atbloķēšanu pieprasot no tās īpašnieka noteiktu naudas summu,” skaidro informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcijas CERT.LV drošības speciālists Gints Mālkalnietis.
Lai izvairītos no šādām situācijām, kiberdrošības eksperti iesaka, kā atpazīt krāpnieciskas mobilās aplikācijas no drošām.
Uzzini pirmais, par ko runā Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram vai Whatsapp kanālā.