Pircējs pikts: Uz veikalnieku godprātu paļauties nevar; viņi krāpj un melo

Portāls nra.lv 9.februāris 2018, 18:50
 
Gatis Līcis facebook izklāsta nesen piedzīvoto veikalā, ko principā piedzīvojis gandrīz ikviens no mums - pircējs izvēlas akcijas preci, bet pie kases jāmaksā pilna summa un pārdevēja rausta vien plecus un sakās neko nezinām.

"Mani šodien mūsu Kekavas Elvī apčakarēja. Sieram bija uzlikta akcijas cena, bet kasē viss izrādījās savādāk. Pēc pēdējā laika sociālo tīklu kanoniem man bija jāliek virsrakstā “ELVI KRĀPJ CILVĒKUS”, vai “NEKAD NEIEPĒRCIETIES ELVI” MAX SHARE u.c. “bulšitu”, bet es to nevēlos darīt, jo ne par krāpšanu ir stāsts. Stāsts ir par atbildību.

Zāles vecākā, kas pēc kasiera lūguma pie manis pienāca, pārbaudīja info un atzina, ka tiešām ir “notikusi kļūda” - īstā cena nav tā, kas pie preces, bet tā, kas izsista čekā. Esot saslimusi darbiniece un nav paspējusi nomainīt cenu zīmi. Labs mēģinājums, bet …. ieskatieties cenas zīmē mazajā šriftā: “…piedāvājums spēkā no 05.01.18 līdz 17.01.18… “ Šodien ir 6. februāris! [ieraksts ir trīs dienas sens] Kopš akcijas beigām ir pagājušas 20 dienas. Vai darbiniece joprojām slimo? Un nav neviena cita, kas nomaina cenas zīmi? Un visu šo laiku cilvēki pērk sieru par lētāku akcijas cenu?....

Es nezinu, vai līdzcilvēki tiek maldināti jau 20 dienas, vai arī akcija bija tikai vakar un vienkārši bija uzlikta vecā cenu zīme. Jebkurā gadījumā es to traktēju kā patērētāju maldināšanu. Apzināti vai kļūdas pēc - nav nozīmes, bet, manuprāt, veikalam jāuzņemas atbildība.

Es gaidīju, ka man izdos manus pārmaksātos 2,50 eiro (11% čeka vērtības, kas, manuprāt, mazumtirdzniecībā ir milzīgs cipars), bet tas nenotika. Man piedāvāja atdot sieru un atmaksāt manis samaksāto naudu par preci. Es atteicos, jo siers man bija vajadzīgs. Kaut gan, ja ne akcija, tad visdrīzāk es būtu izvēlējies citu preci.

Es ātri rēķinu galvā un mani ir grūti apšmaukt. Bet daudziem cilvēkiem tā nav! Daudzi, īpaši iedzīvotāji ar mazākiem ienākumiem, rūpīgi skatās akcijas preces un tad, paļaujoties uz veikalnieku godaprātu, iet pie kases un priecājās, ka viņiem “izdevies ietaupīt”.

Es veikalu pieķēru melos. Krāpšanā. Sīkums katrā atsevišķā gadījumā, bet kopumā miljoni veikala kopējā gada apgrozījumā. [...] Un nav svarīgi, kurš no veikala pārstāvjiem ir vainīgs - es (pircējs) tas noteikti nebiju. Normālā sabiedrībā veikals uzņemtos atbildību. Un mūsu sabiedrība ir normāla un vairums uzņēmumu Latvijā tā arī dara. Neviens vēl nav bankrotējis, uzņemoties atbildību par tādu sīkumu, un arī ELVI tas nedraud, bet …. viņi to nedara un izskatās tas pavisam nelāgi. Kā zaglis, kas pieķerts nozieguma vietā saka: “Nu, labi, labi, pieķērāt - savāciet savas mantas un ejam katrs uz savu pusi” …un pēc tam iet uz nākamo māju zagt. Nē, zaglim jāsaņem sods par nodarīto - tā tas ir normālā sabiedrībā.

[...]

Draugi, fiksējiet šādus gadījumus un publiskojiet tos. Nepārtraukti un visur. Kaut arī internets ir piesārņots kā pārbāzta miskaste, tas tomēr pagaidām ir iedarbīgāks kā vēstule ministrijai. Jo biežāk mēs fiksēsim šādas “kļūdas”, jo retāk tas notiks. Paliks neizdevīgi apšmaukt pircēju uz 2,50 eiro. Tas vairs nebūs izdevīgi. Neklusējiet, esiet aktīvi sabiedrības locekļi! Sabiedrība ir tik aktīva, cik aktīvs ir katrs tās loceklis," mudina Gatis Līcis.

Uzzini pirmais, par ko runā Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram vai Whatsapp kanālā.

9.februāris 2018

 
 
 
 
 
 
Autorizācija
Komentē Jaunākais: Šodien, 10:19

Jaunākās diskusijas